کد خبر: ۱۸۰۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸

محسن رضایی: در مناظره های انتخاباتی روی اعصاب من راه رفتند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وی افزود: دلیلش این است که دیدگاه ها به اقتصاد، امنیتی وسیاسی است نه نحوه ی زندگی مردم. یعنی با نگاه به اقتصاد ، فرهنگ ،خانواده ها و اخلاق برنامه ریزی نمی شود. باید خانواده ها واقوام و فرهنگ ها را محور توسعه ها قرار دهیم. نگرانی های امروز به این دلیل است که این نگاه ها وجود ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از کسانی که وی را نظامی می دانند و ورودش به انتخابات را نمی پسندند گفت: ۱۶ سال پیش از سپاه بیرون آمدم فکر کردم اوضاع آرام تر از آن چیزی است که تصور می‌کردم اما اینگونه نبود. من قبل از ورود به سپاه آدم سیاسی بودم. یادم هست من و ذالقدر و شمخانی که آن موقع کار سیاسی می‌کردیم رفتیم پیش آقای هاشمی و از او خواستیم کاندیدا شود که ایشان گفتند آقای بهشتی از من اصلح تر است. با این حال، شرایطی پیش آمد که از لباس سیاست خارج شده و لباس نظامی به تن کردم. حالا شما سیاسی شدید و ما شدیم نظامی؟ البته در مناظرات روی اعصاب من راه رفتند اما من خودم را کنترل کردم. من آدم صبور و اهل احتیاط هستم.

رضایی با اشاره به هدف خود ازورد به عرصه انتخابات خاطر نشان کرد: من برای جهاد به عرصه سیاست برگشتم. یک قسمتی از کار روی زمین مانده است و باید حرکت جهادی کرده و آن را بلند کنیم. من با احتیاط زیاد وارد شدم و اگر مطمئن بودم کسی می توانست این شرایط را به وجود بیاورد هرگز وارد صحنه نمی شدم.

وی دو بال سیاست و زندگی را ضامن پیشرفت کشور دانست وگفت: بال اول ما که سیاست است راه خود را به خوبی رفته است اما بال دوم زندگی یعنی اخلاق،معنویت،معیشت ،اقتصاد ،حقوق واحکام شرعی در حال حاضر مشکل دارد و مانع پیشرفت شده است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: غربی ها متوجه شده اند اگر ایرانی بتواند این بال دوم را درست کند دیگر کار تمام است و پرواز ایران به سمت پیشرفت ها شکل خواهد گرفت و از همه جا بی نیاز خواهد شد ولذا حملات زیادی کردند تا هر دو بال سیاست و زندگی مردم را بزنند وبه همین جهت تحریم ها را ایجاد کردند.

وی یادآور شد: امروز یک جهاد عظیم برای دو مقوله حل تحریم ها و سامان دادن به زندگی مردم لازم است به گونه ای که به شرایطی به مراتب بهتر از قبل تحریم ها برگردیم. محور این جهاد چیزی فراتر از اقتصاد است که اسمش را زندگی می گذاریم.

وی با عنوان این که به زودی واژه ی ریاست ارزش خود را از دست خواهد داد گفت: خودتان را برای یک جهاد آماده کنید نه ریاست. بی خاصیت ترین و بی معناترین واژه در ۸ سال آینده ریاست است و جای آن را واژه های تلاش و جهاد فی سبیل الله خواهد گرفت .

این دکترای اقتصاد با طرح سوالی گفت: این چه رمزی برای ما خوزستانی هاست؟ ملت ایران خود یک قصه ای دارد و ما خوزستانی ها در دل این ملت قصه های خودمان را داریم. در این استان، کارخانه به اندازه کافی هست. کافی است همین کارخانه ها را با زندگی مردم همین استان گره بزنند آن وقت هیچ خانواده ای درآمد کمتر از ۱.۵ میلیون تومان نخواهد داشت و از هر خانه ای حداقل دو نفر مشغول به کار می شوند.

گفتنی است در این مراسم مسئولان دفاتر ارتباطات مردمی دکتر رضایی از سایر شهرستان های خوزستان حضور داشتند و به ارائه برنامه های خود پرداختند. این برنامه در سالن اجتماعات هتل شرکت توسعه نیشکر خوزستان برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
1
سلام ، به نظر میرسد که آقای رضائی بهترین گزینه برای مسئولیت ریاست جمهوری باشند . کمی از گزینه ها به شرح زیر است :
می توانند اتحاد همدلی و همزبانی را با بقیه احزاب ، به مرحله اجرا در آورند و شوراها را عملی سازند .
تمرکز در تهران را چه جمعیتی و چه ثروتی قبول ندارند
صبور هستند و با هیچ حزبی ، ظاهر امر مشکل ندارند .
فرزند روستا و روستا زاده هستند و می توانند مشکلات قشر مستضعف مردم را که بیشترین درصد مردم ایران را تشکیل میدهند، رسیدگی کنند و به هدفهای انقلاب که احیای کشاورزی ، دامپروری ، صنعت و تولیدات داخلی ملی بود ،
پایه گذاری مدرن بکنند .
و مخصوصا" در زمینه های مختلف ، اطلاعات دارند و مضافا" اینکه ، در جبهه ها مشغول دفاع از وطنمان بوده اند و خیلی از
گزینه های مثبت دیگر ، از جمله چشم و دلشان سیر است و دنبال پول بیت المال و زیر میزی ها نیستند .
بارباروس
|
Turkey
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
نفت و درامد ان مختص به همه ایرانیان است نه فقط مناطق نفت خیز و افرادی که در کارخانه هااستخداممی شوند باید در شغل خود تخصص داشته باشند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
1
درآمد نفت فعلاً همه جا خرج میشه به جز مناطق نفت خیز.
شما شهرهایی که نفت ندارنو با اهواز مقایسه کن از تهران گرفته تا اصفهان ، از مشهد گرفته تا شیراز و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
ایشان در سال 84 در برنامه تبلیغاتی که با اجرای مرحوم ملا قلی پور انجام شده بود نقطه نظر های جالبی را مطرح کردند که خیلی بکر و شجاعانه بود ، اگر خاطرتان باشد عمده در مورد واردات بی حد و حصر مواد مخدر در جامعه و ابتلا روز افزون جوانان به این بلای خانمان سوز بود. ایشان به صراحت فرمودند "روزی 4 تن مواد مخدر فقط در تهران مصرف میشود این مقدار مواد مخدر با وجود این همه ایستگاه های بازرسی در طول مسیر تا تهران آن هم بطور مداوم چگونه انجام میشود؟ غیر از این است که دستهایی در کار باشد که خواهان واردات این مواد مخدر باشند؟ اگر من رئیس جمهور شوم جلوی همه اینها را خواهم گرفت.آقای ملا قلی پور فرمودند : این واردات مواد مخدر در حیطه اختیارات مافیای قدرتمندی است و اگر شما با آنها مقابله کنید شما را زنده نخواهند گذاشت !! آقای رضایی فرمودند : من را از شهادت نترسانید من 8 سال در جبهه بودم و هر روز انتظار شهادت داشتم . میگویند مرز های شرقی صعب العبور است و نمیشود بطور کامل آن را بست یا کنترل کرد ! به من نگویید مرز قابل کنترل نیست من مرز را میشناسم و همه مرز شرقی را خواهم بست.
آقای ملا قلی پور فرمودند : اگر به شما پیشنهاد بدهند که کنار بروی و در عوض پست وزارت به شما میدهند چه؟ ایشان فرمودند : من آمدم که بمانم نه اینکه بروم ! من در صورتی میروم که مردم بخواهند که بروم."
متاسفانه بعد از چند روز ایشان از نامزدی ریاست جمهوری کنار کشید.
جامعه ما با اینهمه مشکلات پیچیده نیاز به فردی قوی و مصمم و با صلابت دارد که کوتاه نیاید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
1
0
در جواب شما دوست عزيز بايد گفت يكي از مهمترين دلايل مخالفت بنده با نظر شما اين است كه اين آقا حزب باد هستند!ضمنا خيلي از مواردي كه شما برشمرده ايد با ايشان هم خواني و سنخيت ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
متاسفانه یکی از علتهای کناره گیری ایشان ، فرزندشان بود ، که
میتوانستند هر مارکی به خودش و فرزندش بزنند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین