کد خبر: ۱۸۹۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

آسوشیتدپرس نخستین خبرگزاری بین‌المللی دارای دفتر خبری در میانمار

خبرگزاری آسوشیتدپرس به عنوان نخستین خبرگزاری بین‌المللی اقدام به گشایش دفتر خبری در میانمار می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام به دنبال آن صورت گرفت که دولت میانمار از دو سال پیش اقدام به اجرای اصلاحات و کاهش محدودیت‌ها و فعالیت رسانه‌ها در این کشور کرد.

گشایش این دفتر خبری راه را برای خبرگزاری آسوشیتدپرس به منظور توسعه پوشش خبری در کشور میانمار هموار می‌کند.

قرار است در دفتر جدید خبرگزاری آسوشیتدپرس 9 خبرنگار چند منظوره به طور تمام وقت کار کنند. از جمله این خبرنگاران "آی آی وین" خبرنگار برجسته‌ای است که از سال 1989 تاکنون از داخل میانمار، کشور زادگاه خود برای خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر تهیه می‌کرده است و در سال 2008 جایزه شجاعت را از سوی بنیاد بین المللی رسانه‌های زنان دریافت کرد. وی در شهر یانگون جانشین پدر خود که یکی از خبرنگاران کهنه کار آسوشیتدپرس بود و 20 سال برای این خبرگزاری خبر تهیه می‌کرد، شد.

"گری پرویت" مدیر اجرایی و رئیس خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار کرد: خبرگزاری آسوشیتدپرس تاریخ پرافتخاری در پوشش خبری از جانب میانمار دارد و دفتر چند رسانه‌ای جدید آغاز یک تعهد قدرتمندتر ما است.

وی افزود: امیدواریم که تلاش‌های خود را تقویت کرده و در سالهای آینده تغییرات مهم در میانمار را پوشش دهیم.

وزارت اطلاع رسانی میانمار اعلام کرد که به خبرگزاری آسوشیتدپرس مجوز گشایش دفتر در شهر یانگون را داده است. علاوه بر این خبرگزاری، شبکه خبری NHK ژاپن نیز این مجوز را دریافت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین