کد خبر: ۱۹۲۱۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

رییس دولت تصمیم گرفته با نظام کلنجار رود

نظام اگر می خواست امتیاز بدهد به آمریکا می داد. حالا یک فردی که خودمان رای دادیم و سرکارش آوردیم امتیاز بدهیم؟! کسی که عقل سالم داشته باشد می داند که نظام با سرو صدا و تهدید و هیاهو به کسی امتیاز نمی دهد. احمدی نژاد و جریان او نه تنها امتیازی نمی گیرند بلکه خودشان هم هزینه کردارها و رفتارهایشان خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فردا،سفرهای استانی دور چهارم دولت همراه شده است با حاشیه های سیاسی- انتخاباتی. مواضع اخیر آقای رئیس جمهور در سفر به خوزستان با واکنش های متعدد انتقادی روبه رو شده است. احمدی نژاد در سفر به قم هم یک بار دیگر تهدید کرده که حرف هایی دارد و در فرصت های بعدی خواهد زد. درباره این قبیل تهدیدها و اهداف احمدی نژاد از بیان آنها گفتگو کرده این با ابراهیم آقا محمدی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس.

آقای آقا محمدی به نظر شما حاشیه سازی هایی اخیر دولت در سفرهای استانی و مشخصا آنچه در خوزستان رخ داد، آیا اتفاقی است یا برنامه ریزی شده است و آقای رئیس جمهور از بیان چنین بحث هایی اهداف خاصی را دنبال می کند؟

این مواضع اتفاقی و از سر تصادف نیست. به نظر من احمدی نژاد تصمیم خودش را گرفته که با نظام کلنجار برود. یعنی با کل نظام طرف شود. او راه افتاده در استانها و همانند یک فرد بی مسئولیت هر چه می خواهد می گوید. حرفهایی که اگر یک فرد دیگری غیر از رئیس جمهور بزند، مصداق تشویش اذهان عمومی است. این چه معنی دارد که بروید و بگویید به من اخطار داده اند. کی به شما اخطار داده است؟ خوب بگویید.

آقای احمدی نژاد یک کد را به عنوان متهم معرفی می کند که وقتی بررسی می کنید می بینید نمی تواند افراد باشد. در اتفاقات ابتدای انقلاب وقتی بنی صدر حرفی می زد معلوم بود مخاطبش کیست. حرفش را برای چه کسی می گوید. یک افرادی را به هر حال نام می برد. ولی آقای احمدی نژاد به گونه ای سخن می گوید و حرف هایی می زند که مصداقش یک جناح سیاسی یا یک چهره سیاسی نمی تواند باشد. اینکه می گوید من را تهدید کردند یعنی چی؟ خوب در اذهان این گونه القاء می شود که نظام او را تهدید کرده است. به نظرم او دارد نظام را به چالش می کشاند و این اصلا در شان رئیس جمهوری که به قرآن قسم خورده نیست مگر اینکه بگوییم از آن قسمی که خورده برگشته است.

آقای احمدی نژاد به جای این غوغاها باید بیاید در استانها و جواب بدهد که چه کرده است. مصوبات استانی را به کجا رسانده است. باید پاسخ بدهد گزارش سفرهای قبلی را بدهد. اما اینکه برود و بحث های حاشیه ای و متهمان موهومی را مطرح کند هیچ مشکلی را حل نمی کند. به نظر من آقای احمدی نژاد آمده در مقابل نظام.

به نظر شما احمدی نژاد بر اساس چه تحلیلی مواضع اپوزیسیون وار می گیرد یا به تعبیر خودتان مقابل نظام ایستاده است؟ آیا این یک برنامه انتخاباتی است یا بحث های فکری و اعتقادی در کار است؟

احمدی نژاد نتیجه انتخابات را می خواهد به هر قیمتی و این البته تعارض دارد با اعتقاداتی که ریشه و منشاء این نظام بوده اند. اینکه من نتیجه انتخابات را می خواهم به هر قیمتی، ممکن است یکی از این قیمت ها آسیب رساندن به خود نظام باشد. آدم احساس می کند احمدی نژاد از آن حرفهایی که در گذشته می زد و تعهداتی که باید داشته باشد عدول کرده و آنها را فعلا کنار گذاشته برای اینکه بتواند انتخابات را ببرد. البته تجربه چنین رفتارهایی در تاریخ انقلاب و نظام ما هست. قطع یقین هیچ کس با این فرهنگ و این راه عاقبت بخیر نمی شود.

آقای احمدی نژاد و دوستانش فکر می کنند همان کسانی که در سفرهای استانی گذشته به استقبالش می آمدند یا به او رای داده اند، سربازان در اختیار او هستند و هر وقت بخواهد آنها گوش بفرمانش هستند و می تواند با اتکا به آنها برخی اقدامات تحریک آمیز بکند. اما او اشتباه می کند. اینها نیروهایی نیستند که بخواهند برای احمدی نژاد آنهم در برابر نظام سینه سپر کنند. مردم وفادار به نظام و اسلام هستند. آقای احمدی نژاد خودش هزینه این اشتباهاتش خواهد شد.

البته واکنش های مردم نسبت به این قبیل رفتارها و مواضع و همچنین عملکرد دولت در حوزه های مختلف را در نحوه استقبال آنها در سفرهای اخیر می شود دید. مردم دیگر مثل سابق برای استقبال از احمدی نژاد راهی خیابان ها نمی شوند.

بله بله. همین طور است. در یک مقطع ابتدایی انقلاب هم ما شاهد این بودیم که مردم رای بالایی به بنی صدر دادند. فکر می کردند او انقلابی است ومطیع امام (ره). هر جا هم که می رفت بسیار مورد تشویق و استقبال مردمی بود. اما بتدریج که از نظام فاصله گرفت و رفت به سمت ملی گرایی و این قبیل بحث های انحرافی، همان مردم در سفرهای مختلف  از او استقبالی نکردند تا اینکه در سفر به ایلام مردم گل گرفتند بر سرشان و به استقبال او رفتند.

ما از خدا می خواهیم که به این جور جاها نرسیم. واقعا رنج دارد کسی که با شعار انقلاب رای گرفته حالا این مواضع را می گیرد. چه کسانی به آقای احمدی نژاد رای دادند؟وفاداران به انقلاب بودند. خدا کند طوری نشود که نظام مجبور شود برخوردی با او بکند. ایشان هزینه رفتارهای خودش خواهد شد.

آیا می توان از این زاویه هم رفتارها و مواضع تنش زای آقای رئیس جمهور را ارزیابی کرد که او دچار فرافکنی و فرار از پاسخگویی شده است؟ یعنی از آنجا که در تحقق برنامه هایش موفق نبوده با ایجاد چالش های مکرر سعی در پوشش ناکارآمدی خود دارد.

به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. شاید اصل قضیه همین باشد که فرافکنی کند و با این کردارها هم اعمال انجام نداده خود را پنهان کند و هم جاهای دیگر را متهم کند که مسبب وضع موجود هستند. مردم اما خیلی روشن تر و بینا تر از امثال بنده و آقای احمدی نژاد هستند و قطع یقین این کاسه ای که ایشان دست گرفته اند که با توجیه و شعارهای جدید و تغییر راه چیزی در آن بریزد،   خالی می ماند و چیزی دستش را نمی گیرد. ما دعا می کنیم خداوند همه ما را عاقبت به خیر کند که کار به جاهای نامناسبی کشیده نشود.

برخی معتقدند که این تهدیدها و اصطلاحا افشاگریهای و تنش ایجاد کردن ها به منظور امتیاز گرفتن از نظام است. به نظر شما چنین تصوری که نظام به احمدی نژاد و جریان پیرامون او امتیازی خارج از عرف و قانون بدهد تصور درستی است؟

من یقین دارم که نظام سر سوزنی هم به احمدی نژاد امتیاز نمی دهد. نظام اگر می خواست امتیاز بدهد به آمریکا می داد. حالا یک فردی که خودمان رای دادیم و سرکارش آوردیم را امتیاز بدهیم؟! اگر احمدی نژاد با این تصور آمده کاملا اشتباه می کند. کسی که عقل سالم داشته باشد می داند که نظام با سرو صدا و تهدید و هیاهو به کسی امتیاز نمی دهد. احمدی نژاد و جریان او نه تنها امتیازی نمی گیرند بلکه خودشان هم هزینه کردارها و رفتارهایشان خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
1
14
اخ جون بازم به جان هم افتادن......بشینیم تماشا کنیم به درک نفت سر سفره نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
خدایا ظالم را با ظالم سرگرم کن
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
متاسفم برای طرز فکرتون
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
0
11
خود کرده را تدبیر نیست آقای نماینده
فارسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
0
11
آقایان اصولگرا . این بود خدمت به مردم و نظام و شهدا و و که مرتب از آن دم میزدید و بقیه رو کافر و منافق و و و میخواندید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین