کد خبر: ۲۰۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۴ - ۲۲:۴۲

مافياي آرد و نان همچنان فعال است

آفتاب‌‌نیوز : محمد محمدرضايي طي نامه سرگشاده‌اي به رئيس جمهوري اظهار داشت: هرچند دولت جديد با انبوهي از معضلات باقي‌مانده از قبل روبرو است اما رفع تدريجي آنها به ترتيب اولويت مورد انتظار همگان مي‌باشد. 

وي ادامه داده است:طي سنوات گذشته در واگذاري امتياز تاسيس نانوايي متاسفانه به گونه‌اي عمل شده كه بعضا" صاحبان سرمايه و ملك در شهرهاي بزرگ اين نوع امتيازات را به دست آورده اند و در مواردي نيز با مدارك غيرواقعي به دفعات و به نامهاي گوناگون جواز نانوايي دريافت كرده‌اند. 

محمدرضايي تصريح كرد:گرچه بازنگري در نحوه واگذاري و تطبيق وضعيت مالكيت و اشتغال افراد و اداره فعلي آنها با ضوابط قانوني و لغو پروانه افراد غير واجد شرايط و تجديد‌نظر اساسي در صدور امتياز نانوايي با اولويت تشكل هاي تعاون امري اجتناب‌ناپذير است كه زحمت آن متوجه همكاران محترم شما خواهد بود. 

وي خاطرنشان كرده است:آنچه كه پيگيري و برخورد با آن در اين ميان فوريت دارد جلوگيري از سودجويي ويژه خواران و استثمار بيكاران مناطق محروم در نانوائي‌هاي كلانشهرها است. 

نماينده سابق مردم بيجار ادامه داده است:گزارشات دريافتي و بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد حدود 80درصد نانوائي‌هاي كلانشهرها به دليل غير حرفه‌اي بودن و يا تغيير شغل مالكان آنها به صورت رهن و اجاره (بين 5 تا 10 ميليون ريال) به ديگران واگذار و آنها نيز از وجود افراد ماهر و بيكاري كه از نقاط محروم براي اشتغال راهي شهرهاي بزرگ مي‌شوند به طور موقتي استفاده مي‌نمايند.در عين حال با توجه به پائين بودن نرخ حق بيمه خبازي برخي مالكان و يا اجاره گيرندگان مشخصات بستگان خود را به بيمه ارائه و از مزاياي آن به نفع خويشاوندان استفاده كه تا 10 نفر اين امكان فراهم است. 

در ادامه اين نامه آمده است:اكثر گردانندگان نانوائي‌هاي اجاره‌اي براي تامين اجاره بهاي سنگين و هزينه‌هاي جانبي ناگزير به كم كردن از وزن نان، فروش آرد و ... مي‌شوند، اين پديده مذموم در نتيجه اهمال و احيانا تباني بازرسان ادارات ذيربط در شهرهاي بزرگ رو به گسترش است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین