کد خبر: ۲۰۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
محمد پیشگاهی فرد:

جنتی اختلافات و تضادهای موجود در بخش تولید و مدیریت را به حداقل می رساند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش آفتاب، محمد پیشگاهی فرد، در خصوص معرفی علی جنتی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنتی از اوایل انقلاب نقش عمده و بسزایی در فعالیت های فرهنگی ایفا کرده و صاحب دیدگاه های عمیقی در مسائل هنری و فرهنگی است.

مدیر عامل شرکت صوتی تصویری سروش، جنتی را مدیری پرتلاش دانست و افزود: با شناختی که از سالهای 58 تا کنون از علی جنتی دارم ایشان در زمینه مدیریت مسائل فرهنگی و هنری بسیار خوب و همیشه جلوتر از دیگران عمل می کنند.

وی در اشاره به سوابق درخشان جنتی تصریح کرد: وی در اوایل انقلاب مدیریت صدا و سیمای مرکز استان خوزستان را عهده دار بوده و بعد از تصویب قانون اداره صدا و سیما توسط شورای عالی انقلاب، با حکم شهید بهشتی در سال 1359 به عنوان نماینده قوه قضائیه در سازمان صدا و سیما منصوب شده و در کنار آقای روحانی فعالیت های ارزشمندی ارائه دادند و بعد از تشکیل اولین شورای سرپرستی توانستند مدیریت این سازمان را به خوبی عهده دار شوند.

این مدیر تولید و پشتیبانی سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوابق جنتی از سال 61 تا 68 گفت: جنتی در سال 62 با حفظ سمت، مدیر شبکه یک سیما شد و این در حالی بود که آن زمان صدا و سیما فقط دو شبکه داشت و حضور وی به عنوان مدیر شبکه یک سیما برجستگی های زیادی به همراه داشت چنانچه مدیران قدیمی سیما هنوز از حسن مدیریت، برنامه ریزی، نظم و دقت نظر جنتی به خوبی یاد می کنند.

پیشگاهی فرد در ادامه تصریح کرد: طی سال هایی که جنتی مدیریت سازمان صدا و سیما را بر عهده داشت شکل مدیریت و اطلاعات فرهنگی، هنری وی بارز بود و اکنون نیز با توجه به اطلاعات وی در زمینه بین الملل،.وزارت خارجه و بخش های فرهنگی دیگر، به نظر میرسد جنتی لایق ترین فرد برای احراز این پست است.

معاون فرهنگی هنری اسبق بنیاد مستضعفان و جانبازان در خصوص آشنایی با دیدگاه های جنتی در حوزه سینما گفت: در زمان فعالیت آقای جنتی تفکرات مختلفی پیرامون هنر وجود داشت. در آن زمان ما شاهد وجود جناح ها و تفکرات مختلفی مانند شهید آوینی، دوستان انجمن اسلامی و ... بودیم که این تفکرات بعضا منجر به اختلاف نظر در مسائل هنری می شد. با این وجود آقای جنتی از تمام این نیروها به نحو مطلوبی استفاده نموده و اختلافات و تضادهای موجود در بخش تولید و مدیریت را به حداقل می رساند.

وی در ادامه جنتی را فردی معتدل و باهوش در بکارگیری تمام نیروها اعم از تفکرات مختلف دانست که با وجود وی چند دستگی های حاضر در سینما به خوبی مدیریت می شود ضمن اینکه هیچ مجموعه و تفکری در این میان حذف نخواهد شد و جامعیت در سینما محقق می شود.

وی با تصریح بر اینکه طی سالیان اخیر به دلیل سوء مدیریت و وجود دیدگاه های مختلف فرهنگی و هنری شاهد وجود ناهمگونی های بسیاری در حوزه سینما بوده ایم بر لزوم وجود اختلاف سلیقه در سینما تاکید کرد و افزود: وجود دیدگاه ها و تفکرات مختلف هنری در این زمینه بر رشد و شکوفایی این هنر می افزاید و آنچه در این میان اهمیت دارد مدیریت صحیح این دیدگاه ها است که بنده معتقدم با وجود شخصی چون آقای جنتی بحران های موجود خاتمه خواهد یافت و شاهد اوضاع بهتری در سینما خواهیم بود.

محمد پیشگاهی فرد 5 سال معاون امور مجلس و استانهای علی لاریجانی در سازمان صدا و سیما بوده و از سال 77 تاکنون مدیر عامل شرکت صوتی و تصویری سروش بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین