کد خبر: ۲۱۶۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۰

قهرماني: دروغ است، از هيچ كس حلاليت نخواستم

جلسه‌اي در ستاد تخلفات حرفه‌اي و نبش قبر بازي‌هاي گذشته محسن قهرماني تشكيل شده و گويا پاي افراد جديدي هم به ماجرا كشيده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «پرونده محسن قهرماني بايد به نفع جامعه فوتبال به پايان برسد.» اين تيتر مصاحبه آيت‌اللهي نايب رييس اول فدراسيون با يكي از خبرگزاري‌ها بود. وقتي خبرنگار از آيت‌اللهي پرسيده بود كه پرونده محسن قهرماني به كجا رسيد؟ اين مقام مسئول پاسخ داده بود: «به نظر مي‌رسد همه بايد كمك كنند تا اين پرونده به شكلي جمع شود كه هم جامعه داوري و هم تمامي اهالي فوتبال ضرر نكنند.»

يعني مي‌خواهيد با مصلحت‌انديشي اين پرونده را سامان دهيد؟ آيت‌اللهي پاسخ اين سوال را نيز اينطور مي‌دهد: «بحث مصلحت‌انديشي در كار نيست. شرايط بايد به گونه‌اي فراهم شود كه در اين پرونده جامعه فوتبال سود ببرد.»

نحوه پاسخ دادن آيت‌اللهي به سوالاتي كه درباره پرونده محسن قهرماني مطرح مي‌شود جاي تأمل دارد. وقتي اين مقام مسئول به اين نكته اشاره مي‌كند كه شرايط بايد به گونه‌اي فراهم شود كه در اين پرونده جامعه فوتبال سود ببرد، اين سوال در ذهن‌ها به وجود مي‌آيد كه پرونده اتهام به قهرماني چه نتيجه‌اي بايد داشته باشد تا به نفع فوتبال تمام شود؟

طي چند وقت اخير و دور از چشم اصحاب رسانه به گواه شاهدان ماجرا چند باري محسن قهرماني با عليپور و مسئولان حراست فدراسيون ملاقاتي داشته و توضيحاتي را در ارتباط با پرونده اتهامي كه به اين داور زده شد، داده است. اينطور كه گفته مي‌شود پاي افراد جديدي هم به ماجرا كشيده شده و عده‌اي به نفع قهرماني شهادت داده و تعدادي ديگر هم بحث‌هاي جديدي را باز كردند، در هر نوبت هم عليپور با احضار قهرماني توضيحاتي از او خواسته تا شايد پرونده‌اي كه با ادعاي دايي و اطرافيانش عليه اين داور مشهدي باز شد كامل شود و به قول آيت‌اللهي به گونه‌اي پيش برود كه به نفع جامعه فوتبال باشد!

گويا طي روزهاي شنبه و يكشنبه باز هم در اتاق عليپور و همكارانش خبرهايي بوده و محسن قهرماني براي پاره‌اي از توضيحات نزد اين مقام مسئول رفته است. خبرهايي هم به صورت جسته و گريخته از اين جلسه به گوش مي‌رسد كه شايد مسوولان ستاد تخلفات حرفه‌اي ترجيح دهند مسائل تازه خود را در برنامه امشب نود بازگو كنند و از افشاي آن در رسانه‌هاي ديگر پرهيز مي‌كنند تا به خبررساني انحصاري خود ادامه دهند كه البته چندان اهميتي هم ندارد!

اما نكته قابل توجه اينكه بعد از نشست چند ساعته عليپور با محسن قهرماني كه بعدازظهر ديروز برگزار شد يكي از خبرگزاري‌ها از حلاليت خواستن قهرماني از فدراسيون‌نشين‌ها خبر داد. در متن اين خبر آمده بود: «محسن قهرماني كه در حال حاضر حق قضاوت در فوتبال را ندارد امروز در فدراسيون فوتبال حاضر شد و از مسئولان فدراسيون حلاليت خواست. قهرماني از شرايطي كه برايش پيش آمده بسيار ناراحت و غمگين است.»

با انتشار اين خبر اين سوال پيش آمد كه آيا واقعا در پايان نشست عليپور و قهرماني اين داور از مسوولان فدراسيون حلاليت خواسته است؟ پاسخ اين سوال بدون شك نزد داوري است كه اين روزها بيش از ساير داوران زير ذره‌بين مطبوعات و فوتبالي‌ها است.

محسن قهرماني كه ترجيح مي‌دهد سكوت اختيار كرده و مصاحبه‌اي با مطبوعات نداشته باشد از انتشار خبر حلاليتش از مسئولان فدراسيون به شدت ابراز تعجب كرده و اين بار سكوتش را در گفتگويي با بازگو كردن يك جمله مي‌شكند: «من؟! من از مسئولان فدراسيون حلاليت خواستم؟ چرا بايد حلاليت بخواهم. اين خبر كذب محض است. من فقط از خدا حلاليت مي‌خواهم.»

با تكذيب قهرماني حداقل مشخص مي‌شود كه در آن جلسه چنين صحبتي مطرح نشده، نشستي كه پشت درهاي بسته برگزار شده و مسئولان برگزاري آن فعلا سياست سكوت را اختيار كرده‌اند اما اگر قرار باشد اين پرونده باز باشد و همچنان تحقيقات عليپور ادامه داشته باشد بعيد نيست پاي تيم‌ها و يا افراد صاحبنام فوتبال هم به بحث تباني باز شود. البته به گواه افرادي كه در فدراسيون رفت و آمد دارند مسئولان فدراسيون خواسته‌اند هر طور شده بحث اتهام به قهرماني و اين پرونده كه مدت‌ها است جامعه فوتبالي و داوري را تحت شعاع قرار داده است تا آخر هفته بسته شود و نتيجه آن توسط ستاد تخلفات حرفه‌اي به اطلاع فوتبالدوستان برسد. مي‌رسد يا نمي‌رسد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین