کد خبر: ۲۲۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۴ - ۱۷:۱۴

با 4ماده بمب هسته ای ساخته می شود

آفتاب‌‌نیوز : اين خبرگزاري در ادامه با نام بردن از اورانيوم بسيار غني شده، پلوتونيوم، نپتونيوم و آمريسيوم توضيحاتي را در خصوص اين مواد ارايه داد.

اورانيوم بسيار غني شده: اورانيومي كه در آن ايزوتوپ اورانيوم 235 شكافت‌پذير از يك تا 90 درصد و يا بيشتر غني مي‌شود. در حالي كه محتويات اورانيوم 238 غيرشكافت‌پذير كاهش داده مي‌شود. اين گاز به روشي پيچيده، پرهزينه و طولاني مدت از روش‌هاي جداسازي ايزوتوپ به شكل گاز انجام مي‌گيرد.

پلوتونيوم: ايزوتوپ پلوتونيوم 235 شكافت‌پذير به وسيله زنجيره‌اي از واكنش‌ها در راكتورهاي هسته‌ای توليد مي‌شود و مي‌تواند از سوخت هسته ای مصرف شده با استفاده از بازفرآوري شيميايي استخراج شود.

نپتونيوم: ايزوتوپ نپتونيوم - 237 شكافت‌پذير نيز در راكتورها توليد مي‌شود و به لحاظ تئوريك مي‌تواند به عنوان سوخت بمب هسته‌ای به كار گرفته شود. در حالي كه توليد چنين سوختي از چنين موادي ديده نشده است.

آمريسيوم: ايزوتوپ‌هاي آمريسيوم كه در رآكتورها توليد مي‌شوند نيز به لحاظ تئوريكي مي‌توانند در توليد سوخت بمب به كار بروند، اما هيچ بمبي كه از اين ماده‌ شكافت پذير توليد شده باشد، ديده نشده است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین