کد خبر: ۲۳۶۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲

وزارت راه: زمان حرکت تمام وسایط نقلیه بر اساس ساعت رسمی کشور است

وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور از ساعت 24 یکم فروردین‌ماه، تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اعم از جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی طبق ساعت رسمی کشور حرکت می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی با انتشار اطلاعیه‌ای از مسافران در تمام حوزه‌های حمل و نقل درخواست کرد بر اساس ساعت رسمی کشور یک ساعت زودتر از زمان درج شده بر روی بلیت در ایستگاه‌ها و پایانه‌های مسافری حضور داشته باشند.

براساس ˈقانون تغییر ساعت رسمی کشور ˈ مصوب 1386 مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت 24 اول فروردین ماه هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود.

مطابق قانون مذکور ، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده و در ساعت 24 روز سی ام شهریور به وضعیت سابق برگردانده می شود.

مسافران در طول سفر باید شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر را همراه و در دسترس داشته باشند تا در صورت درخواست بازرسان وکنترل کنندگان آن را ارائه دهند.

تلفن های گویای وزارت راه و شهرسازی در زمینه هواشناسی، وضعیت راه های کشور، حرکت قطارها و هواپیماها به صورت شبانه روزی در ایام نوروز آماده پاسخگویی به شهروندان است

تلفن 5149 آماده پاسخگویی به مسافران ریلی در زمینه فروش بلیت، اعلام برنامه حرکت قطارها ، اطلاعات موجودی و اطلاعات آژانس ها و .... است.

همچنین تلفن 134 هواگوی سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی نیز آماده پاسخگویی به شهروندان در زمینه وضعیت هوای تمام نقاط و راههای کشور، اطلاعیه های هواشناسی و توصیه به شهروندان است.

بنابر این گزارش مسافران جاده ای نیز به منظور کسب اطلاعات در مورد وضعیت جاده ها، مسافت ها و انتخاب بهترین مسیر و دیگر موارد می توانند با شماره تلفن 141 تماس بگیرند.

همچنین با شماره تلفن 88925252 می توان وضعیت راه های کشور را ازطریق نمابر دریافت کرد و سامانه اطلاع رسانی www.iran141.ir نیز آخرین اطلاعات حوزه راه ها را ارئه می دهد.

شماره دریافت پیامک 3000143 و شماره ارتباط مستقیم 88804400 آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه قیمت بلیت ناوگان برون شهری جاده ای است.

سامانه تلفن گویای 199 نیز پاسخگوی اطلاعات پرواز در زمینه دریافت اطلاعات و جدول زمانی پروازها است.

مسافران و استقبال کنندگان می توانند قبل از حرکت از منزل در تماس با این شماره تلفن از ساعت پرواز اطمینان حاصل کنند.

سامانه پیامک مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی به شماره 30007070 و شماره تلفن 82244090 آماده دریافت پیام های شهروندان در حوزه وزارت راه و شهرسازی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین