کد خبر: ۲۳۶۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

هواپیمای مالزی؛ ارسال دو فروند هواپیمای تجسسی چین برای بررسی آخرین امیدها در اقیانوس

چین با ارسال دو فروند هواپیمای نظامی- تجسسی به پرت استرالیا جست و جوی جدی خود برای بررسی نشانه های جدید هواپیما آغاز کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،ین دو هواپیمای نظامی چینی روز شنبه (۲۲ مارس - دوم فروردین) به سمت شهر پرت، در غرب استرالیا پرواز کردند تا به تیم بین المللی تجسس که متشکل از نیروهای ۲۶ کشور جهان هستند بپیوندند و آبهای جنوب اقیانوس هند را جستجو کنند.

بی بی سی نوشت، پس از آن که نخست وزیر استرالیا از شناسایی اشیایی شناور توسط ماهواره‌ها در آبهای اقیانوس هند خبر داد، فاز تازه ای از تجسس‌ها در این منطقه آغاز شده و اکنون وارد روز چهارم خود شده است.

این دو هواپیما پیش‌تر در مالزی مستقر شده بودند و تمرکز آنها بر آبهای دریای جنوبی چین بود. اما با مشاهده اشیای شناور که طول آنها تا ۲۴ متر گزارش شده، چین آنها را برای ملحق شدن به تیم جستجوگر اقیانوس هند، به استرالیا اعزام کرد.هم اکنون شش هواپیمای دیگر هم در پایگاهی در شهر پرت استرالیا مستقر شده اند که در اقیانوس هند منطقه‌ای به وسعت کشور دانمارک را جستجو می‌کنند.

با وجود این، هنوز هیچ اثری از اشیای شناور و هر گونه شیی که بتوان آن را به کلیک هواپیمای مالزیایی مفقود شده نسبت داد، پیدا نشده است.

دو گروه از ماهواره‌ها، در چند روز اخیر تصاویری از اشیای شناور ثبت کرده اند که گمان می‌رود به بویینگ ۷۷۷ مالزیایی تعلق دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین