کد خبر: ۲۳۸۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

در هیچ جای دنیا نمی توان با گروگان گیری احقاق حق نمود

خبر آزادی 4 تن از مرزبانان کشور از اسارت گروهک تروریستی جیش العدل، توسط مقامات رسمی کشور موج گسترده ای از شادی را در جامعه ایران اسلامی برانگیخت. البته خبر شهادت احتمالی پنجمین مرزبان به گروگان گرفته شده، همچنان موجب نگرانی هموطنان است و ای کاش که امروز شاهد حضور هر 5 مرزبان کشور در آغوش خانواده های خود بودیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - اما آنچه که بسیار مهم می نماید ماهیت شکل گیری چنین ماجراهایی است که بر اساس هیچ یک از موازین حقوقی، بین المللی... پذیرفته شده نسیت.

اینکه تعدادی از فرزندان این مرزوبوم را که در سخت ترین شرایط به پاسداری از حریم مرزهای کشور می پردازند، با منش غیرانسانی به گروگان گرفته و از این حربه، سوء استفاده شود نه تنها مایه نفرت و تنفر همگان می شود بلکه دلیلی محکم و استدلالی منطقی برای غیرقانونی و غیر عقلانی بودن فلسفه وجودی چنین گروهک هایی است که متاسفانه توسط برخی کشورهای همسایه و منطقه ای حمایت می شوند.

بسیار شنیده ایم که نمایندگان این گروهک ها از طریق رسانه های خارجی، ادعای احقاق حق کرده و خود را مستحق امتیازهای مغفول شده می دانند. هرچند کسی منکر کاستی ها و محرومیت های برخی استان های کشور نیست و بدون تردید می بایست در راستای شکوفایی جای جای این میهن اسلامی همت به خرج داد ولی در تمامی دنیا، کسانی مستحق حق و حقوق شهروندی هستند که قبل از هر چیزی به قوانین، تمامیت ارضی و چارچوب های کلی آن کشور پایبند باشند نه اینکه سربازان قانونی را در مرزهای حساس کشور بربایند تا ناامنی را به جامعه القاء کنند.

این در حالی است که برخی از نهادها و سازمان های بین المللی در مواردی، خواسته های غیرقانونی این گروهک ها را به سان گروه های مدنی مورد توجه قرار داده و مطرح می کنند! از طرف دیگر کشورهای منطقه که منشأ شکل گیری و حامی این گروهک های تروریستی هستند باید در قبال تمامی اتفاقات این چنینی مسوول باشند و با در پیش گرفتن رویه حسن همجواری، برای همیشه از حمایت آنها دست بشویند.

به هرحال امید می رود در کشوری که اقوام مختلف و پیروان تمامی ادیان الهی هزاران سال است که با احترام به عقاید یکدیگر با مسالمت در کنار هم زندگی کرده و همواره از حریم کشور دفاع نموده اند، تمامی هموطنان عزیز با قانون پذیری و احترام به اصول کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی هر خواسته مشروعی را طرح و به دست آورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین