کد خبر: ۲۴۳۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱

نوبخت : خروج از رکود مهم ترین برنامه دولت درسال 93 است

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با بیان اینکه درچهارمین سال برنامه پنجم اقتصادی اهداف مهمی دردستورکار دولت قرار گرفته، گفت: خروج از رکود اقتصادی مهم ترین برنامه دولت تدبیر و امید در سال 93 است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ˈمحمد باقر نوبخت ˈ روز شنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان البرز که باعنوانˈ برد بردˈ درتالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزارشد، افزود:براین اساس با برنامه ریزی و تعیین بودجه ، درصدد هستیم تا از رکود خارج و به تراز و رونق اقتصادی یک تا سه درصدی مثبت برسیم.

وی بیان کرد: هدف نظام اسلامی درافق 1404 رفتن به سمت توسعه یافتگی و رسیدن به جایگاه نخست اقتصادی و دانش درمنطقه است.

نوبخت گفت: باتوجه به اینکه رشد متوسط هشت درصد برای هر برنامه ( برنامه اقتصادی توسعه) درکشور پیش بینی شده بنابراین باید برای تحقق اهداف این برنامه ها، تلاش ها مضاعف شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت:دربرنامه چهارم توسعه 4/5 درصد رشد سالانه را شاهد بودیم که در سال 92 این رشد به منفی هشت دهم درصد رسید.

وی تاکید کرد: رشد منفی اقتصادی درسال 92 روند پیشبرد کارها برای رسیدن به افق 1404 سنگین ترکرده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: با توجه به اهمیت مسایل اقتصادی و سرمایه گذاری، در این برهه حساس دولت و بخش خصوصی وارد عرصه فعالیت شده اند.

وی اظهارکرد: امسال دولت 40 هزارمیلیارد تومان برای سرمایه گذاری در طرحهای عمرانی در نظر گرفته است.

نوبخت افزود:علاوه براین، امسال از سوی شرکت های دولتی، 90 هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در بخش مختلف هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه برای سرمایه گذاری سال 93 ، دولت مصمم است بالغ بر 35 میلیارد دلار از منابع فایناس استفاده کند، گفت: البرز و سایر استانهای پیشرو دربخش سرمایه گذ اری نیز از این منابع مالی بهره مند خواهند شد .

سخنگوی هیات دولت تاکید کرد: به طور عمده بخش دولتی استان البرز ازاین 35 میلیارد دلار سهم خواهد داشت و علاوه برآن برای تسهیل درامور بخش خصوصی، دولت نیز تمهیدات ویژه ای پیش بینی کرده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت براین باور است که اقتصاد ملی با مشارکت همه آحاد مردم و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی شکوفا می شود.

نوبخت یادآورشد: برای تسهیل درامور بخش خصوصی، 22 میلیارد دلار در اختیارصندوق توسعه ملی قرار گرفته است.

وی گفت: شهریورماه سال گذشته، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران بخش خصوصی درهیات دولت به تصویب رسید و طرح های سرمایه گذاری با توجیه اقتصادی در کمتر ازسه ماه می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

نوبخت با اشاره به کاهش فروش نفت کشور از چهار میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه ، ادامه داد: به رغم این کاهش، لیکن دولت نمی تواند همه منابع ریالی و ارزی آن را استحصال کند.

وی گفت : با این حال باید از ظرفیت های بخش خصوصی برای رشد و توسعه همه جانبه کشوربه خوبی استفاده کرد.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه سال آینده برنامه پنجم توسعه به پایان می رسد، باید برای برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور به خوبی برنامه ریزی کنیم .

سفیر کشور اندونزی درتهران از میهمانان خارجی همایش فرصت های اقتصادی استان البرزˈبرد برد ˈ بود.

به گزارش ایرنا، این همایش یک روزه با حضور بیش از دو هزار سرمایه گذار بخش خصوصی و مسوولان کشوری و استانی در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزارشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین