کد خبر: ۲۵۰۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه اصفهان:

مرتضی بانک: باید معنای اعتدال را برای مردم روشن کنیم

مرتضی بانک گفت:برخی فکر می کنند اعتدال معنای انفعال دارد در صورتی که اعتدال عمل گرایی بر اساس برنامه ریزی و قاطعیت در اجرا ی برنامه ها می باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری درنشستی با حضور اعضا حزب اعتدال و توسعه در اصفهان که  روزگذشته در هتل عباسی اصفهان برگزار شد بابیان اینکه اعتدال معنای خنثی بودن ندارد خاطرنشان کرد : اعتدال یعنی استفاده کردن از همه امکانات و منابع  در چارچوب قانون برای اجرای درست امور است.

به گزارش آفتاب، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال  وتوسعه با بررسی شرایط کشور پس از انقلاب وبررسی نقاط ضعف  هر دوره گفت: بعد از انقلاب شور هیجان و وحدتی که در جامعه بود پشتوانه ای بود که باعث شد خطر عمده ای ایران را تهدید نکند.



وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و رویاروی دنیا با ایران و مقاومت ایران در برابر تمام قدرت های جهانی ، یادآور شد: این هشت سال کشور را دچار سختی  شد و لی از پای ننشست اما بسیاری از کشورهای جهان دچار خسارت جدی شدند.

بانک با بررسی سختی ها و موفقیتهای دوران سازندگی گفت : در این دوران فعالیت های خوبی در راستای حرکت رو به جلو در کشورانجام  شد و رشد 5 تا 6 درصدی ،کاهش نرخ بیکاری و افزایش توسعه پروژه های زیر بنایی نشان از رشد کشورداشت.

 وی افزود : دردوران اصلاحات نیزاز منابع در چارچوب قوانین و مقرارت استفاده شد و رشد مطلوبی در کشور به ویژه در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی صورت گرفت.



معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با ابراز ناخرسندی از اتلاف منابع و بی تدبیری در مدیریت منابع در دولت نهم و دهم گفت: متاسفانه در دولت های نهم و دهم امور شخص محور اداره می شد وبه کارشناسی توجه کمتری شدو از این بابت خسارات فراوانی به جامعه وارد گردید.

بانک افزود: تعطیلی شوراهای تخصصی ، ساختار شکنی های غیر اصولی در ابعادمختلفو نیزمصوبات بدون پشتوانه و کمتر کارشناسی شده از جمله عواملی بود که کشور را دچار مشکل کرده است .این رفتار درسیاست خارجی موجب دشمن تراشی غیر ضروری برای کشور شد .

وی با اشاره به درآمد 700 میلیارد دلاری دولت قبل، افزود: متاسفانه در دولت قبلی با وجود درآمد700 میلیارد دلاری ،دولت دهم هزاران پروژه ناتمام  به دولت یازدهم تحویل داده است همچنین در بحث مسکن مهر  40 هزار میلیارد  تومان از اعتبارات بانکی استفاده شد و این پروژه ها نیاز به 50 هزار میلیارد تومان دیگر برای خاتمه دارد.

وی گفت : یک از عمده ترین موضوعات اثرگذار در تورم شیوه اجرای مسکن مهر بود.



 معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه میزان تعهدات سفرهای استانی در دولت قبلی 215هزار میلیارد تومان بوده است گفت: از این میزان 75هزار میلیارد تومان تامین و 140 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت یازدهم باقی مانده است .

بانک با اشاره به اینکه دولت برای سامان دهی وضع اقتصادی کشور سعی در مهار رشد نرخ تورم داشته است، خاطرنشان کرد: فعلا نمی توان به یکباره تورم را از بین برد که این انتظاری غیر ممکن است اما دولت توانسته است رشد 40 درصدی تورم را مهار کند و آن را کاهش دهد .هچنین در بحث سیاست خارجی شاهد گسترش  روابط دو جانبه و سفرهیئت های بلند پایه خارجی و ارتباط منطقی و اصولی با دیگر کشورها  از جمله همسایگان و کشورهای  اروپایی هستیم.

وی با اشاره به فشارهای فراوانی که از سوی مخالفان در این مدت بر دولت وارد شده، گفت مخالفان قصد دارند تا این دولت را در نوجوانی ذبح کنند و به این منظور با استفاده از همه منابع و همه روش ها سعی در حفظ نیروها و مناصب خود دارند.

در ادامه عضو شورای مرکزی حزب اعتدال  وتوسعه گفت: در حال حاضر حزب به معنای واقعی به گونه ای که در آن برنامه ها، راهکار ها و کادرها مشخص باشند و مردم بتوانند به ایده  احزاب رای بدهند در ایران شکل نگرفته است و با آنکه یک سده از زمان مطرح شدن مباحثی مانند تحزب در ایران می گذرد هنوز به واسطه مشکلات فرهنگی نتوانسته این حزب به معنای واقعی را در کشور رشد نیافته اند .اما باید در راستای شکل گیری احزاب واقعی بکوشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حزب اعتدال و توسعه نزدیکترین حزب به دولت است، گفت : لازم است تا ما در جامعه معنای واقعی اعتدال را برای مردم تبین نماییم.

در این نشست امیر مسعود هراتیان دبیر حزب اعتدال و توسعه دراستان اصفهان با اشاره به فضای ایجاد شده در کشور گفت:در یازده سال گذشته سدها و موانع سخت و دشواری را پشت سر گذاشته ایم تا امروز  به ساحل نسبتاً آرامی برسیم  و در فضایی آرام و بی تشنج در کنار یکدیگر قرار بگیریم .

وی افزود:طی این سالها علی رغم همه فشارها  با اینکه نه عده  ونه عُده چندانی داشتیم، از مرز اعتدال و میانه روی خارج نشدیم و با اینکه محمل این کار فراهم بود هیچگاه به ورطه تندروی نیفتادیم، آزادیهای مصرح در قانون اساسی را با تمام توان پاس داشتیم زیراحفظ منافع ملی را بر هر مصلحتی اولی تر می دانستیم.

هراتیان خاطرنشان کرد : فعالیت سیاسی دارای سه مولفه اساسی است.ممارست، مداومت و مراقبت و اکنون زمان تداوم و مراقبه است، وباید از دستاوردهایی که به سختی به دست آوردیم حراست و پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه راهی که باهم به جلو پیموده ایم به عقب برگشتنی نیست.افزود: همیشه جهل و خرافه و جمود اندیشی در کمین است که عرصه را از خرد و دانایی خالی ببیند در چنین شرایطی وظیفه ما عمق بخشیدن به تفکر اعتدالی و نهادینه کردن آن است و این نکته را نباید فراموش کنیم که باید مراقب بود که اعتدال به انفعال مبدل نگردد و پویایی و سرزندگی جامعه دستخوش دلمردگی و روزمرگی نشود.

شایان ذکر است در این نشست اعضا حزب اعتدال و توسعه استان اصفهان نظرات و پیشنهادات خود را درباره فضای عمومی کشور و استان بیان نمودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین