کد خبر: ۲۵۲۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

مصباح‌یزدی: عده‌ای دنبال احیای نویسندگانی هستند که خودکشی کرده‌اند

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی عنوان کرد: برخی اشخاص زندگی را با تمام سختی‌ها تحمل می‌کنند ولی برخی دیگر به دلیل اینکه تحمل سختی را ندارند خودکشی می‌کنند. برخی نویسنده‌های کشورمان خودکشی کردند و اکنون عده‌ای به دنبال احیای شخصیت آنها هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خبرگزاری فارس نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کلاه‌شرعی درست کردن در جریان ربا به معنی بازی کردن با دین خداست و آمده است که اگر کسی دست از ربا برندارد با خدا اعلام جنگ کرده است.

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی پنج‌شنبه ‌شب در ادامه درس اخلاق خود که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد اظهار کرد: انسان باید دنیا را به عنوان ابزار بنگرد و دنیا را محلی ببیند که باید برای آخرت توشه جمع کرده تا در آخرت پاداش اعمالی که در این دنیا انجام داده، به دست بیاورد.

وی اضافه کرد: انسان باید از دنیا استفاده کند تا در آخرت پاداش بگیرد و بهشت پاداش اعمالی است که در دنیا انجام‌ شده است. گاهی اوقات انسان به‌ جای اینکه دنیا را ابزار قرار دهد دچار فراموشی شده و هدف را گم می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی وقایع و حوادثی که اکنون در دنیا در حال رخ دادن است گفت: بلاها و مشکلاتی در دنیا و خاورمیانه در حال رخ دادن است که دلیل آن را می‌توان در دل بستن به لذت‌های دنیا جست‌وجو کرد.

وی عنوان کرد: برخی اشخاص زندگی را با تمام سختی‌ها تحمل می‌کنند ولی برخی دیگر به دلیل اینکه تحمل سختی را ندارند خودکشی می‌کنند. برخی نویسنده‌های کشورمان خودکشی کردند و اکنون عده‌ای به دنبال احیای شخصیت آنها هستند.

مصباح‌یزدی ادامه داد: دنیا دارای ارزش‌های مثبت و منفی است و دارای مراتب و ارزش است و ارزش و قربی که نبی اکرم (ص) داشتند هیچ انسان دیگری پیدا نکرده و نخواهد کرد.

وی افزود: رفتارهای ضد ارزشی موجب می‌شود که فرد از این دنیا با چشم ‌بسته به جهنم برود و تا ابد بماند.

رئیس موسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی (ره) ابراز داشت: برخی افراد پس از مرگ در برزخ به عذاب‌هایی دچار می‌شوند و این عذاب‌ها ادامه دارد تا زمانی که پاک شوند و با شفاعت به بهشت بروند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات انسان در دنیا دچار غرور می‌شود، تصریح کرد: غرور در عربی به معنی فریب خوردن است و بر اساس احادیث دنیا متاع غرور است به این معنی که ابزاری است که انسان را دچار فریب می‌کند.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید به این درک برسد که لذت‌های دنیا تمام‌‌شدنی است، گفت: بهترین غذا و بهترین روزها را هم که داشته باشیم تمام می‌شود، بنابراین باید به دنبال لذت جاودانه بود.

وی با بیان اینکه خداوند دنیا را محلی برای آزمایش قرار داده است، تصریح کرد: خداوند با نعمت‌هایی که به انسان می‌دهد او را آزمایش می‌کند.

مصباح‌یزدی ادامه داد: انسان وقتی مورد آزمایش قرار می‌گیرد می‌تواند به‌صورت اختیاری کاری شایسته انجام دهد و یا اینکه کاری نامطلوب انجام دهد که به این شیوه آزمایش می‌شود.

وی افزود: اگر آنچه انسان لازم داشت صبح به صبح سر سجاده‌اش حاضر بود دیگر نیازی به معامله و مطرح‌شدن حلال و حرام نبود و اگر غذا برای انسان حاضر بود هیچ‌گاه شرایط گناه فراهم نمی‌شد تا انسان مورد آزمایش قرار بگیرد.

رئیس موسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به معنی لغت فتنه به زبان عربی گفت: عرب فتنه را در لغت به معنی آزمایش می‌داند و خداوند می‌فرماید همسران و فرزندانتان وسیله‌ای برای درگیر شدن شما هستند که بعضی از ایشان دوست شما و بعضی دیگر دشمنتان هستند.

وی افزود: بر اساس همین نقل شریف باید حواس انسان جمع باشد تا فریب فرزندش را نخورد زیرا گاهی اوقات فرزند مایه آبروریزی در دنیا و نصیب بلا در آخرت می‌شود.

مصباح‌یزدی اظهار کرد: بهشت و جهنم در گرو اعمالی است که در دنیا انجام می‌شود و هر چه اعمال گسترده‌تر باشد زمینه تکامل هم بیشتر می‌شود و هرچه تکلیف بیشتر باشد زمینه تکامل بیشتر می‌شود.

وی افزود: اگر به آخرت عقیده داریم باید 24 ساعته برای زندگی ابدی تلاش کنیم و یک ‌لحظه را در راه غیر آخرت صرف نکنیم و در راه رسیدن به آن مطلوب عمل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دور زدن دین توسط برخی اشخاص، گفت:  کلاه‌شرعی درست کردن در جریان ربا به معنی بازی کردن با دین خداست و آمده است که اگر کسی دست از ربا برندارد با خدا اعلام جنگ کرده است.

مصباح‌یزدی گفت: آنها که دین خود را بازیچه و سرگرمی قرار دادند، به نام دین کارهای بی‌نتیجه انجام می‌دهند و فریب دنیا را خورده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از مسئولین چندی پیش عنوان کرد که توسعه فرهنگ نیاز به آزادی دارد و با فیلترینگ نمی‌توان فرهنگ را توسعه داد که در این راستا رهبر معظم انقلاب در نخستین روزهای سال جاری پاسخ دادند و فرمودند به بهانه آزادی نمی‌توان همه‌چیز را باب کرد.

مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: برخی زرق‌ و برق غربی‌ها و پیشرفت‌های مادی را دیدند و گمان می‌کنند پیشرفت همین است و دین برای ایشان به‌ عنوان یک مانع محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین