کد خبر: ۲۵۵۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
رستمی، ناشر و نویسنده در واکنش به حملات تندروها به وزارت ارشاد:

منتقدان فرهنگ؛ شکست انتخاباتی را نپذیرفتند/ وقت انتقام‌گیری گذشته است

برخی تصور می‌کنند با این سنگ‌پراکنی‌ها می‌توانند تفکر دولت قبلی نسبت به مقوله فرهنگ را باز آفرینی‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: علی رستمی، فعال حوزه نشر و نویسنده دفاع مقدس انتقادات به وزیرارشاد را ناتوانی پذیرفتن شکست می‌داند و معتقد است: دولت در زمینه فرهنگی فعالیت‌های مثبتی چون کوتاه کردن فرایند صدور مجوز نشر را انجام داده است.

نویسنده کتاب یوسف نامه در گفت‌وگو با «آفتاب» درباره حمله به وزارت ارشاد دولت روحانی و پخش شبنامه علیه وزیر ارشاد در حاشیه مراسم نماز روز عید فطر می‌گوید: «برخی تصور می‌کنند با این سنگ‌پراکنی‌ها می‌توانند تفکر دولت قبلی نسبت به مقوله فرهنگ را باز آفرینی‌کنند. مردم در خرداد 92 به تفکر یک‌سویه دولت احمدی‌نژاد به مقوله فرهنگ، سیاست و اقتصاد نه گفتند.»

این نویسنده می‌افزاید: «حاشیه‌سازی برای دولت از روز اول برنامه این آقایان بوده است به همین دلیل مجال معرفی دستاوردهای دولت به وجود نمی‌آید. دولت یازدهم با فعالیت‌های مثبتی چون آسان کردن صدور مجوز نشر گام‌های مثبتی در حوزه کتاب برداشته است»

علی رستمی، یکی از برگزیدگان دوازدهمین کتاب سال دفاع‌مقدس است مدتی قبل نیز به حمایت دولتی از نویسندگان و شاعران اشاره کرده بود. این نویسنده به آسیب‌ها و کم‌کاری‌های  که دولت قبلی به حوزه نشر پرداخت و گفت: «در هشت سال گذشته افرادی که با مقوله فرهنگ آشنا نبودند، بر وزارت فرهنگ و ارشاد تسلط پیدا کرده و آسیب‌ها و خسارات زیادی به حوزه نشر وارد کردند. بسیاری از ناشران ورشکسته شدند و مجبور شدند کسانی را نانشان به انشارات گره می‌خورد را تعدیل نیرو کنند. بسیاری از کتاب‌ها به علت اعمال سلیقه افراد ناآگاه و تنگ‌نظری برخی به چاپ نرسید.»

علی رستمی افزود: «من هم نویسنده هستم و هم در حوزه نشرفعالیت کرده‌ام، جنس این انتقادات هرگز از سر دلسوزی و کمک به اعتلای فرهنگ نیست. این هیاهوها و جنجال‌های فقط به قصد حاشیه‌سازی و مختل کردن عملکرد دولت انجام می‌شود. باید به برخی یاد داد، وقت انتقام‌گیری سیاسی و انتخاباتی دیگر گذشته است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
0
0
شب نامه را در روز پخش کرده اند؟؟؟؟؟؟//
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین