کد خبر: ۲۵۸۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
مرادخانی وعده داد

یک میلیارد از بدهی تئاتری‌ها پرداخت می‌شود

معاون هنری وزارت ارشاد گفت که همه تلاش‌اش را بکار می‌گیرد تا یک میلیارد از بدهی هنرمندان تئاتر تا پایان شهریورماه تسویه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی مرادخانی شامگاه دوشنبه 3 شهریورماه با حضور در تالار «حافظ » به تماشای نمایش «الیورتویست» کار اصغر خلیلی نشست.

این مدیر هنری پیش از اجرای نمایش با کارگردان و گروه اجرایی آن گپ و گفتی دوستانه داشت و درجریان اجرای این اثر نمایشی قرار گرفت.

او در این گفت‌وگو اعلام کرد که همه تلاش‌اش را به کار می‌گیرد تا پایان شهریورماه یک میلیارد از بدهی گروه‌های نمایشی پرداخت شود.

مرادخانی با اشاره به میراثی که از بدهی‌های گذشته برای معاونت هنری به جا مانده توضیح داد: الان حدود سه میلیارد و 400 میلیون تومان در بخش تئاتر بدهی داریم و بجز آن بدهی‌های دیگری هم برایمان به جای مانده است. به همین دلیل تلاش می‌کنیم ابتدا بار بدهی‌های خود را سبک کنیم زیرا انباشتگی بدهی جلوی کارهای آینده را می‌گیرد.

او تأکید کرد: از دوستان خواسته‌ام فهرستی از تمام گروه‌هایی که طلبکار هستند تهیه شود تا یک میلیاردی که هزینه می‌کنیم دقیقا به دست این افراد برسد نه اینکه صرف امور دیگر شود.

مرادخانی یادآور شد: ما حتی از سال 82 هم بدهی داریم و رقم این بدهی‌ها کاملا متفاوت است. به هر حال تلاش می‌کنیم بعد از پرداخت یک میلیارد بدهی تا پایان شهریور، با آقای وزیر ارشاد رایزنی کنیم تا منابع دیگری را از طریق سازمان مدیریت تهیه کنیم.

او با اشاره به حجم فعالیت‌های معاونت هنری خاطرنشان کرد: تقاضا در این معاونت زیاد است، همچنان که هنوز ارکستر ملی و سمفونیک تعطیل است و باید برای فعال‌سازی آن هزینه کنیم. ضمن اینکه باید به فعالیت استان‌ها هم سر و سامان بدهیم.

مرادخانی درباره تشکیل شورای حمایت از آثار نمایشی برای انعقاد قرارداد با گروه‌هایی که از ابتدای امسال اجرا داشته‌اند، توضیح داد: هر جلسه شورای حمایت که تشکیل شود، دست کم 200 میلیون تومان هزینه برای ما خواهد داشت. در حالی که باید به راهکاری برسیم تا بدهکار نشویم و همزمان با گروه‌ها تسویه‌ حساب کنیم.

معاون هنری وزارت ارشاد با تأکید بر لزوم ساماندهی به اقتصاد تئاتر متذکر شد:باید به سمتی برویم که اقتصاد تئاتر جایگاه خود را بیابد و برای رسیدن به این منظور باید زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم.

او در پاسخ به سخن اصغر خلیلی کارگردان نمایش «الیورتویست» مبنی بر رسمیت‌ دادن به موضوع تهیه‌کنندگی در تئاتر گفت: ما به دنبال این موضوع هستیم اما چند مشکل داریم، در وهله اول هنوز نتوانسته‌ایم تهیه‌کننده به معنی حرفه‌ای را در تئاتر پرورش دهیم چون در این زمینه آموزش نداریم. به همین دلیل اول باید سرمایه‌گذاری کنیم تا تهیه‌کنندگان حرفه‌ای تئاتر آموزش یابند و شاید یکی از ویژگی‌های جشنواره فجر امسال، ورود مقوله تهیه‌کننده در تئاتر باشد.

در ادامه این گفت‌وگو اصغر خلیلی توضیحاتی درباره شرایط مالی و اجرایی نمایش «الیورتویست» ارائه و از همراهی مدیران تالار «حافظ »قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در انتهای نمایش اصغر خلیلی با تشکر از حضور علی مرادخانی و بیژن بنفشه‌خواه به حضور هنرمندان مختلف در این اجرا اشاره کرد و گفت: نمایشی که امشب دیدید، دوسال منتظر اجرایش بودم. در دولت قبلی امکان اجرای این نمایش فراهم نشد.

او خاطرنشان کرد: از سوی دیگر رسانه ملی و تلویزیون تیرش را به شدت سمت تئاتر گرفته است. همه می‌دانیم که بحث تئاتر نیست اگر بحث اندیشه است تئاتر کار خودش را به خوبی انجام می ‌دهد.

خلیلی در بخش پایانی سخنانش گفت: به خاطر فضای بازی که در تئاتر ایران در این چند وقت اخیر فراهم شده است و من در مدت آماده‌سازی این نمایش دیدم که اقای مرادخانی و طاهری با چه مدیریتی از تئاتر حمایت کردند، نمایش خودم را به مردی تقدیم می‌کنم که امشب حضور ندارد، اما ما در نگاه و اندیشه‌اش حضور دارد، نمایش امشب را تقدیم می ‌کنم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقای علی جنتی که نگاه نو و درستی به تئاتر ایران دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین