کد خبر: ۲۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۳ - ۱۴:۴۶
دری نجف آبادی

استفاده صلح آميز از انرژی هسته ای حق مسلم ایراان

آفتاب‌‌نیوز : غلامعلي دري‌نجف‌آبادي عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري در دومین روز  از سيزدهمين اجلاس رسمي دوره سوم اين مجلس با اعلام این مطلب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنايات اسرائيل در فلسطين و نقشه شوم آمريكا در مورد خاورميانه بزرگ، اتحاد جهان اسلام را بهترين گزينه براي مقابله با دشمنان اسلام دانست. و ی سپس در خصوص حوادث عراق گفت: مردم پايبند به اهل بيت (ع) در عراق، بايد كشوري آباد، آزاد و سربلندي را در همسايگي جمهوري اسلامي ايران داشته باشند. 

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري، انتخابات آتي رياست جمهوري را يكي از حساس‌ترين مقاطع پيش‌روي ملت ايران دانست و اضافه کرد: اميدواريم انتخاباتي شكوهمند همراه با رقابتي اخلاقي و قانونمدار داشته باشيم. 
 
در این جلسه آیت الله ابراهیم امینی،دبير و نايب رييس دوم مجلس خبرگان رهبري و آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري نیز سخنرانی کردند. دبیر و نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری امروز گزارش فعاليت‌هاي دبيرخانه آن را در خصوص معرفي خبرگان ارايه كرد و افزود:يكي از فعاليت‌ها،تدوين يك برنامه مبسوط تلويزيوني است كه‌طي آن به سووالات و شبهات عمده‌اي كه در جامعه وجود دارد، جواب داده مي‌شود.

نایب رییس اول مجلس خبرگان نیز در سخنانی در این جلسه که با عنوان چشم انداز بيست ساله و الزامات آن گفت‌‏: هدف سند چشم انداز بيست ساله كشور تشكيل يك حكومت اسلامي جهاني براي بيست سال آينده است.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنانش افزود:دستور رهبري اين بود كه بايد با يك دورخيز در برنامه‌‏هاي كشور نيازهاي بلند مدت كشور هم تأمين گردد، بنابراين پنج سال بعد از دولت سازندگي، سند چشم‌‏انداز بيست ساله تهيه شد.زماني‌‏كه خواستيم سند چشم‌‏انداز بيست ساله را تنظيم كنيم، با يك چالش سياسي برخورد كرديم كه آن تهيه برنامه چهارم دولت و ارجاع آن به مجلس بود، ما مي‌‏خواستيم سند چشم انداز بيست ساله قبل از برنامه چهارم ابلاغ شود تا برنامه چهارم بر اساس اين سند تنظيم شود ولي اختلاف مجلس و دولت اين مساله را به زمان ديگري موكول كرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین