کد خبر: ۲۷۴۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴

شرط تجانس در ارشد بدون آزمون

داوطلبان علاقه مند به تحصیل در دوره های بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد باید در رشته همنام و متجانس دوره کارشناسی خود ثبت نام کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ دکتر علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش این دانشگاه گفت: داوطلبان باید فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در سال های 91، 92 و 93 باشند، بنابراین داوطلبانی که پیش از این سال ها کارشناسی خود را اخذ کرده اند، واجد شرایط ثبت نام در این دوره ها نیستند.

وی افزود: در این دوره نیز همچون دوره های با آزمون داوطلب می تواند تا حداکثر 100 رشته ، محل را انتخاب کند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص دیگر شرایط ثبت نام اضافه کرد: معدل داوطلبان باید بالاتر از17 باشد و در مقطع کارشناسی بدون دروس معادل سازی باشند، به عبارت دیگر دارای دروس تطبیقی بین دو دانشگاه نباشند.

علوی فاضل گفت: همچنین باید تحصیل داوطلبان حداکثر در هشت نیم سال برای کارشناسی پیوسته و چهار نیم سال برای کارشناسی ناپیوسته به سرانجام رسیده باشد؛ بنابراین داوطلبانی که مدت تحصیل آنان بیشتر از این حد باشد، مجاز به تحصیل در این دوره نیستند.

وی خاطر نشان کرد: ثبت نام در دوره بدون آزمون، امکان ثبت در دوره های با آزمون را از داوطلب سلب نخواهد کرد؛ بنابراین واجدین شرایط می توانند در هر دو دوره ثبت نام کنند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مدرک فارغ التحصیلان دوره های بدون آزمون هیچ تفاوتی با دوره با آزمون ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین