کد خبر: ۲۸۱۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

نگرانی اصولگرایان از تکرار سناریوی "بگم بگم" احمدی‌نژادی‌ها

دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده تخلفات احمدی‌نژاد و مردانش ذره‌ای کوتاهی نکند، انتظار می‌رود یک به یک، به تمامی تخلفات احمدی‌نژاد و نزدیکانش رسیدگی شود و دستگاه قضا اطمینان داشته باشد که ملت و مجلس حامی آن‌هاست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پایگاه خبری خرداد نوشت: بعد از صدور حکم قطعی حبس و جریمه محمدرضا رحیمی به دلیل فساد مالی، رسانه‌های اصولگرا بجای عذرخواهی از حمایت‌های چندین‌ساله‌‌شان از دولت احمدی‌نژاد و امثال رحیمی، تلاش کرده‌اند ضمن اعلام برائت از وی، اتهامات معاون اول احمدی‌نژاد را به اصلاح‌طلبان نسبت دهند. اما رویکرد این رسانه‌ها بعد از بیانیه احمدی‌نژاد درباره این حکم که به‌نوعی از معاون اول خود دفاع کرده بود، تا حدودی تغییرجهت داده و در برخی موارد به‌ انتقاد از رفتار و حمایت‌های احمدی‌نژاد از رحیمی پرداخته‌اند. 
 
به‌‌نظر می‌رسد که این تغییرجهت رویکرد اصولگرایان و رسانه‌هایشان درباره حکم رحیمی و رفتارهای احمدی‌نژاد نه از باب حمایت از اراده مشترک دولت و قوه قضائیه برای مبارزه با فساد؛ بلکه بخاطر نگرانی از تکرار داستان بگم‌بگم‌های احمدی‌نژاد در جریان انتخابات 88 و بعد از آن و البته این‌بار نه برای مقابله با اصلاح‌طلبان؛ بلکه علیه اصولگرایان باشد.
 
بعد از خبرگزاری فارس که در یادداشتی تند به انتقاد از بیانیه احمدی‌نژاد درباره رحیمی پرداخته بود، و از وی درخواست کرده بود که "به جای فرافکنی یا فرار به جلو که احتمالاً موجب بغرنج‌تر شدن مسائل خواهد شد، بهتر است یا به قول و قرار پیش گفته در صورت اثبات تخلفات معاون اول سابق عمل کنند یا دم فروبندند و به قانون و مراجع قانونی تمکین کنند." حالا خبرگزاری مجلس (خانه ملت) در برابر این ادعای رحیمی "مبنی بر این که منابع مالی مورد بحث در پرونده تخلفات را در زمان تبلیغات مجلس هشتم در اختیار برخی نمایندگان برای کار تبلیغات گذاشته شده"، نوشته است که این ادعا "تداعی‌کننده همان سناریوی پوسیده سعید مرتضوی مبنی بر رشوه به نمایندگان در زمان فعالیت در سازمان تامین اجتماعی است. سناریویی تکراری برای تخریب مجلس هشتم که مردان احمدی نژاد کارگردانی می کنند."
 
خانه ملت در ادامه با یادآوری اینکه "شمارش معکوس برای ورود محمدرضا رحیمی به زندان آغاز شده است... این آخرین برگ از دفتر رسیدگی به تخلفات مردان احمدی نژاد نیست. اگر چه گویا سناریویی تکراری در این بین مطرح است."و اشاره به پرونده "سعید مرتضوی" نوشته است: سعید مرتضوی که از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و همواره مورد عنایت ویژه وی بود... برای سرپوش گذاشتن بر حجم تخلفات خود و انحراف مسیر توجه رسانه‌ها و افکار عمومی از حجم غیرقابل تصور تخلف در این سازمان در دوره مدیریت وی، سناریویی را برای مجلس طراحی کرد. وی مدعی شد که حجم قابل توجهی از منابع مالی را در قالب کارت هدیه در اختیار نمایندگان مجلس هشتم قرارداده است. موضوع اما... بدون هیچ مستنداتی به کمیسیون اصل 90 مجلس رسید که سندیت رسیدگی نداشت. با وجود این که مرتضوی از این ریسمان پوسیده خیری ندید اما گویا رحیمی نیز تصمیم گرفت با همین حربه تا اندازه ای از بار روانی تخلفات اقتصادی خود بکاهد.رییس حلقه فاطمی، سناریویی مشابه را در پیش گرفته است: " به مجلس برای تبلیغات انتخاباتی کمک کرده‌ام" رحیمی خود در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه مدعی شده است: " فردی که بخشی از کمک مردمی جهت برگزاری انتخابات مجلس هشتم را تقبل نمود و بنده به واسطه آن متهم و محاکمه شدم، توسط ‌چند تن از مسئولان وقت دستگاه قضا و برخی نمایندگان محترم مجلس به اینجانب معرفی گردید ـ که شواهد و مستندات آن به دادگاه ارائه شده است ـ و بنده نیز پس از استعلام از دستگاه‌های نظارتی و دریافت پاسخ مثبت، ایشان را پذیرفتم. قابل توجه آنکه کمک مورد اشاره، هیچ گونه ارتباطی با بحث اختلاس در شرکت بیمه ایران که در سال ۸۲ و به بعد صورت پذیرفته ، نداشته است، زیرا آنچه در پرونده اتهامی در دادگاه مطرح شد، مربوط به اواخر سال ۸۶ می‌باشد. مضافا آنکه مبالغ مذکور برای کمک به تبلیغات داوطلبان نمایندگی در مجلس هشتم بوده که فهرست اسامی آن‌ها به همراه شماره چک و مبالغ دریافتی، موجود و نسخه‌ای از آن به دادگاه محترم تسلیم شده است. کمک‌گیرندگان نیز صرفا توسط اینجانب و برخی از فعالان و مسؤولان سیاسی و شاخص کشور به شخص کمک‌کننده معرفی و چک مربوطه را از ایشان دریافت کرده‌اند و ریالی از وجه مورد بحث در امر دیگری بجز تبلیغات مجلس هشتم مصرف نشده است‌".

این خبرگزاری با بیان اینکه "ادعای رحیمی مبنی بر این که منابع مالی مورد بحث در پرونده تخلفات را در زمان تبلیغات مجلس هشتم در اختیار نمایندگان برای کار تبلیغات گذاشته شده، تداعی‌کننده همان سناریوی پوسیده سعید مرتضوی مبنی بر رشوه به نمایندگان در زمان فعالیت در سازمان تامین اجتماعی است. سناریویی تکراری برای تخریب مجلس هشتم که مردان احمدی نژاد کارگردانی می کنند."، به نقل از حیدرپور نماینده مجلس نوشه است: مساله کمک آقای رحیمی به برخی کاندیداهای نمایندگی مجلس هشتم در همان زمان پیش از انتخابات مجلس هشتم افشا شد و خود بنده از کسانی بودم که این موضوع را افشا کردم و به خاطر دارم که همان زمان این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و برخورد شد. مجلس هشتم مبری از این ادعا است و در همان زمان با این مساله برخورد شده است و تصور می کنم آقای رحیمی سعی در تکرار سناریویی دارد که مرتضوی نیز از آن جواب نگرفت. ایشان اگر سندی در این خصوص دارند منتشر کنند ، چرا که رویه مردان احمدی نژاد مبنی بر ادعای بدون مدرک در دستگاه قضا کمکی به آن ها نمی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده تخلفات احمدی‌نژاد و مردانش ذره‌ای کوتاهی نکند، گفت: انتظار می‌رود یک به یک، به تمامی تخلفات احمدی‌نژاد و نزدیکانش رسیدگی شود و دستگاه قضا اطمینان داشته باشد که ملت و مجلس حامی آن ها در این راه است.این اقدام عبرتی برای تاریخ خواهد بود تا ثابت شود تفاوتی در رسیدگی به بی قانونی و تخلف بین مسئول و مردم نیست.


حیدرپور با بیان این که رحیمی و مرتضوی با ادعاهای بی سند راه به جایی نمی برند، تاکید کرد: آقای رحیمی اگر لیستی در خصوص ادعای این موضوعات دارد در اختیار دستگاه قضا بگذارند و البته به نظر می رسد جنس لیست رحیمی نیز همانند لیست مرتضوی باشد. باید به بی قانونی‌های دولت قبل درتمامی سطوح از رییس دولت قبل تا نزدیکان وی رسیدگی شود، نیت نزدیکان رییس دولت نهم و دهم ایجاد حاشیه سیاسی برای انحراف از تخلفات خودشان است. دستگاه قضا با محکومیت رحیمی اقدامی تاریخی را انجام داد که قابل تقدیر است و درخواست ما نیز ادامه این رویه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین