کد خبر: ۲۸۲۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
فریدون آسرایی در واکنش به اتهامات علیه وزارت ارشاد

به‌جای تهمت بهتر است طرفین وارد گفت‌وگو شوند

در همین راستا فریدون آسرائی، خواننده موسیقی پاپ کشور با انتقاد از عملکردهای طیف افراطی به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: «دخالت عده‌ای بدون هیچ سابقه حرفه‌ای و کارشناسی در امور فرهنگی و القای نظر شخصی‌شان مسئله تازه‌ای نیست.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تعامل سازنده و امیدوارکننده‌ای میان قشر هنرمند و وزارت ارشاد به‌وجود آمد. دولت یازدهم با اتخاذ تصمیمات حمایتی از هنرمندان، توانست قدم‌های بیشتری را در راه احیای حقوق هنرمندان بردارد. اما این روال مطلوب طیف خاصی نبود و همواره سعی کردند از ابتدا با سنگ‌اندازی، دولت را از ادامه مسیر خود مایوس کنند. به‌تازگی اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای قویا اعلام کرد که در راه دین و شریعت و آزادگی از هنر و هنرمندان این مرز و بوم دفاع خواهد کرد.

در همین راستا فریدون آسرائی، خواننده موسیقی پاپ کشور با انتقاد از عملکردهای طیف افراطی به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: «دخالت عده‌ای بدون هیچ سابقه حرفه‌ای و کارشناسی در امور فرهنگی و القای نظر شخصی‌شان مسئله تازه‌ای نیست.»

او می‌افزاید: «سال‌ها پیش که می‌خواستند برای اولین بار جشنواره موسیقی را راه بیندازند، تا قدمی باشد در راه ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم، عده‌ای کارشکنی‌های بسیاری کردند تا این درخت به ثمر ننشیند.»

این خواننده پاپ در ادامه می‌گوید: «مضحک است که در این زمانه به جای گفت‌وگو و تعامل، دست به قلع و قمع بزنیم و بخواهیم نظر مخالفمان را نابود کنیم.»

آسرایی درباره ضرورت انتقاد سازنده می‌گوید: «به جای تهمت و حاشیه‌سازی بهتر است طرفین وارد گفت‌وگو شوند و انتقاد سازنده کنند. وزارت ارشاد برای شنیدن انتقاد دلسوزانه آماده است، اما زمانی به بن‌بست می‌رسیم که نیتمان بر اساس سازندگی نیست و تنها می‌خواهیم به مقاصد و منافع خود برسیم.»

او در همین باره می‌افزاید: «اگر وزارت ارشاد مجوزی را صادر می‌کند، بر اساس نظر و عقیده عده‌ای کارشناس بوده که در زمینه کاری خودشان صاحب‌نظرند. البته ممکن است اشکالات جزئی وجود داشته باشد، اما نمی‌توان کلیت این مسئله را زیر سوال برد.»

وی می‌گوید: «نمی‌توان به همین سادگی در را به روی جوانان و خواسته هایشان بست. آمار اعتیاد و جرائم دیگر بالا است، برای برون رفت از این بحران باید به فکر ایجاد مشغله‌های سالم در زمینه ورزشی، فرهنگی و... برای جوانان بود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین