کد خبر: ۲۸۴۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
رئیس کانون جوانان اعتدال و توسعه:

جوان اعتدالی موتور محرک کشور است

از شعار همایش یعنی "اسلام رحمانی، ایران آرمانی و جوان اعتدالی"، نگرش ما به فضای سیاسی کشور مشخص می‌شود، امروز، اسلام رحمانی مورد ستم واقع شده و عده‌ای با ارائه نسخه‌های دروغین از اسلام، می‌خواهند تصویر دیگری از این دین آسمانی ارائه دهند، پس ما باید بر اسلام رحمانی که بر مبنای رحمت و مهربانی ایجاد شده تاکید کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئیس کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه گفت: «جوان اعتدالی یعنی جوانی که هم شور و احساس جوانی دارد و هم از منطق، تفکر و تعقل برخوردار است. این جوان می تواند موتور محرکِ توسعه کشور باشد و در دستیابی به ایران آرمانی؛ یعنی ایرانی که در اسناد فرادستی کشور تعریف شده، نقش آفرینی کند».

به گزارش خرداد، مسعود شفیعی در همایش سراسری جوانان عضو و هوادار حزب اعتدال و توسعه با بیان این که ما نیاز داریم مرتبا در قالب چنین همایش‌هایی، در کنار هم باشیم تا همبستگی خود را به‌نمایش بگذاریم و تبادل نظر داشته و به هم امید و انگیزه دهیم، گفت: «از شعار همایش یعنی "اسلام رحمانی، ایران آرمانی و جوان اعتدالی" ، نگرش ما به فضای سیاسی کشور مشخص می‌شود، امروز، اسلام رحمانی مورد ستم واقع شده و عده‌ای با ارائه نسخه‌های دروغین از اسلام، می‌خواهند تصویر دیگری از این دین آسمانی ارائه دهند، پس ما باید بر اسلام رحمانی که بر مبنای رحمت و مهربانی ایجاد شده تاکید کنیم». 

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، همچنین اظهار کرد: «ایران آرمانی در اسناد فرادستی، کشوری توسعه یافته تعریف شده که قرار است سرآمد کشورهای منطقه در علم و فناوری و دیگر عرصه‌ها باشد. پس ما باید در این جهت حرکت کنیم و خود را مقید بدانیم که ایران پیشرفته‌تر و توسعه‌یافته‌تری را بخواهیم و کاستی‌هایی که در این راستا وجود دارد را جبران کنیم. اینجاست که نقش جوانان پر رنگ‌تر می‌شود».

تاکید جوانان اعتدال و توسعه بر ضرورت نقش‌آفرینی  جوانان در جبران عقب‌ماندگی‌های کشور 
 
در همایش سراسری جوانان عضو و هوادار حزب اعتدال و توسعه، چند نفر از جوانان عضو و هوادار حزب اعتدال و توسعه، دیدگاه‌های خود را بیان کرده و بر ضرورت نقش‌آفرینی  جوانان برای جبران عقب‌ماندگی‌های کشور تاکید کردند.
 
قاسمی دبیر تشکیلات استان قزوین حزب اعتدال و توسعه با بیان این که اقبال به اعتدال به معنای احیای هویت مغفول مانده و بازگشت به خویش است، گفت: «امروز جز گفتمان اعتدال بدیلی برای انعکاس چهره زیبای اسلام رحمانی و ایران آرمانی سراغ نداریم». 
 
این عضو جوان حزب اعتدال و توسعه، همچنین اظهار کرد: «اگر مخرج مشترک و نقطه کانونی اسلام رحمانی و ایران آرمانی را اعتدال بنامیم سخنی به گزاف نگفته ایم، اکنون گرد و غبار افراط و تفریط چهره اسلام رحمانی را مخدوش کرده و موجب رنج و ملالت بشری شده است. همین امر ضرورت فراگیری چهره اعتدال را در ایران، دنیای اسلام و نظام بین الملل مورد توجه قرار می ‌دهد».
 
وی با بیان این  که در آموزه‌های دینی ما افراط، نابود کننده، تفریط؛ پشیمان کننده و اعتدال، خیر آفرین است، افزود: «ما  خیر اعتدال را با گذشت یکسال و اندی از عمر مشاهده می‌کنیم، با وجود همه تنگناها، دولت در حوزه‌های مختلف دستاوردهای بزرگی داشته و این تازه از نتایج سحر دولت اعتدال است. پاسداری از گفتمان اعتدال و امید حاصل از آن یک مسئولیت و وظیفه ملی است».
 
قاسمی در پایان با اشاره به این که برای باورپذیری بیشتر اعتدال باید تیم اجرایی دولت در سطح ملی و منطقه‌ای به اعتدال باور داشته باشند، زیرا بعضا شاهد مشکلاتی در این حوزه هستیم، گفت: «اکنون که اعضای شورای مرکزی حزب در دولت در حال خدمت هستند بهتر است کنگره حزب برگزار شده تا نیروهای جدیدی وارد شورای مرکزی شوند و حزب فعال‌تر مسیر خود را ادامه دهد». 
 
نایب رییس کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه نیز دراین همایش گفت: «این حزب نشان داده که در همه برنامه‌های خود به جوانان بها می‌دهد».
 
یوسف پورواجد، با بیان این که جوانان حزب اعتدال و توسعه ثابت کردند که می‌توانند همایشی به این بزرگی برگزار کنند، خاطرنشان کرد: «این جوانان آمادگی دارند که در بدنه دولت و حوزه اجرایی فعالیت خود را ادامه دهند».
 
وی درپایان تاکید کرد: «این جوانان نشان دادند که از تجارب بزرگان خود درس می‌آموزند و تفکر اعتدالی را در همه فعالیت‌ها سرلوحه خود قرار می‌دهند».
 
در ادامه، علی فلاحیان مسئول کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه، کاشان نیز طی سخنان کوتاهی گفت: «اعتدال، بر گفت وگو تکیه دارد و این گفت و گو میان همه نسل‌ها و طیف‌ها باید برقرار شود». 
 
فرنوش اسماعیلی؛ از هواداران جوان حزب اعتدال و توسعه در استان خوزستان، با اشاره به این که دوره جوانی از دوره های مهم حیات انسان است، گفت: «در تعالیم اسلامی به این مهم توجه زیادی شده است.جوانان نیز در نگاه دولت یازدهم دارای اهمیت هستند».
 
اسماعیلی در این همایش با اشاره به این که وزارت ورزش و جوانان با نگاه به فرهنگ ایرانی- اسلامی و با تکیه بر همه ظرفیت های موجود ، مدیریت راهبردی در حوزه جوانان را بر عهده گرفته است، شعار دولت هم جوان باوری است و تلاش می کند که جوانان کشور ما با احراز هویت خود و با افتخار به مسلمان و ایرانی بودن با پشتکارو امید در جهت وحدت و همدلی با سایر اقشار جامعه نقش فعالی ایفا کنند». 
 
وی در ادامه افزود: «جمعیت جوان سرمایه عظیمی برای رشد کشور محسوب می‌شود درعین حال در معرض تهدیدها نیز قرار دارد، آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد، بزهکاری و قانون‌گریزی که ریشه در شرایط اقتصادی کشور و تهاجم فرهنگی آن را تشدید می‌کند، از چالش های پیش روی جوانان است. با این وجود دولت در حال رصد موقعیت جوانان بوده و عزم آن را دارد که با مشارکت حداکثری جوانان بر این معضلات فائق آید و این ظرفیت را برای تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله  به کار گیرد».
 
اسماعیلی در همین رابطه پیشنهاد کرد که دولت به دنبال تسهیل ازدواج جوانان، ارتقاء روحیه شادابی جوانان، ترویج فرهنگ کار آفرینی جوانان، غنی سازی اوقات فراغت جوانان، بهبود شاخص‌های رشد و پیشرفت جوانان، ترویج سبک زندگی جوانان با الهام از آموزه‌های ایرانی – اسلامی، تقویت هویت دینی و ملی جوانان، تقویت همبستگی ملی و روحیه جهادی جوانان و هویت بخشی به جوانان با تقویت غروری ملی باشد».
 
وی در پایان تاکید کرد: «معتقدیم جوانان با روحیه ایثارگری، حب وطن، ایمان به خدا و ولایت‌مداری، توان گذر ار همه موانع پیش رو را دارند و آینده مملو از نشاط را برای خود و نسل آتی رقم می‌زنند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین