کد خبر: ۲۹۶۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

ایران؛ موضوع نشست وزرای عرب با اوباما در کمپ دیوید

ملک سلمان پادشاه عربستان که قرار بود در نشست کمپ دیوید شرکت کند روز گذشته سفر خود به واشنگتن را لغو کرد و ولیعهد عربستان به جای او در این نشست شرکت خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر خارجه عربستان از تمرکز گفت‌وگوهای کمپ دیوید بر روی بررسی اقدامات و نقش ایران در منطقه در طول هفته جاری خبر داد.

به نقل از رویترز، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در ادامه فرافکنی خود علیه ایران گفت: ما معتقدیم ایران از نهادهای تروریستی در منطقه حمایت و اجرای اقدامات آن‌ها را تسهیل می‌کند. بنابراین مساله مهم کنونی چگونگی شکل‌گیری یک همکاری همه جانبه میان آمریکا و کشورهای عربی خلیج (فارس) برای مقابله با این اقدامات متخاصمانه ایران خواهد بود.

این اظهارات وزیر خارجه عربستان در حالی بیان می‌شود که نقش این کشور در تجهیز مالی و تسلیحاتی گروه‌های افراطی و تروریستی مانند القاعده، جبهه النصره و داعش حتی مورد انتقاد کشورهای حامی این کشور قرار گرفته است. هم‌چنین حملات هوایی این کشور به مردم بی‌دفاع یمن با انتقادات بسیاری در مجامع بین‌المللی و حقوق بشری روبه‌رو شده است.

به گزارش ایسنا، ملک سلمان پادشاه عربستان که قرار بود در نشست کمپ دیوید شرکت کند روز گذشته سفر خود به واشنگتن را لغو کرد و ولیعهد عربستان به جای او در این نشست شرکت خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین