کد خبر: ۳۰۲۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
سياست داخلی دولت روحانی، قابل مقايسه با دوره احمدي‌نژاد نیست

برای رسیدن به وضعیتی بهتر، باید پشتیبان دولت بود

یک تحلیلگر مسائل سیاست داخلی گفت: بار مواضع دولت، تنها بر دوش روحاني است و فكر مي‌كنم اين تمهيدي است كه تا اطلاع ثانوي احتمالا ادامه خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-کیانوش‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با آفتاب در پاسخ به این سوال که آیا شما موافق دفاعیات رئیس‌جمهوری در خصوص عملکرد دولت در سیاست داخلی هستید، گفت: در مورد سياست داخلي دولت، بدون ترديد در مقايسه با دوره احمدي‌نژاد قابل مقايسه نمي‌باشد. دولت در حد مقدورات و محدوديت‌ها و وظايف و اختيارات خوب عمل كرده است.

او ادامه داد: البته بار مواضع دولت، تنها بر دوش روحاني است و فكر مي‌كنم اين تمهيدي است كه تا اطلاع ثانوي احتمالا ادامه خواهد داشت و بيش از آنكه به عدم همراهي ساير دولتيان مربوط باشد، احتمالا تاكتيك خود رييس‌جمهور است. 
 
کیانوش‌راد با بیان اینکه هميشه جاي كاستي نسبت به شرايط ايده آل و مطلوب وجود دارد، یادآور شد: مساله اصلي، بررسي واقع‌بينانه و با توجه به اختيارات قوه مجريه است. مردم و خصوصا فعالان سياسي در ارزيابي، بايد از منطق " الاهم فالاهم " پيروي كنند و ببينيم فعلا براي ما و منافع ملي ايران، تقويت چه جرياني اهميت بيشتري دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه بارها در تاريخ ايران، چوپ عدم تشخيص درست و بوقت را خورده‌ايم و بعدها گفته‌ايم اي كاش جور ديگري عمل مي‌كرديم، متذکر شد: صرف‌نظر از اختلافات جزيي و تاكتيكي‌، بايد به جريانات اصلي و فرعي توجه كرد. امروز براي  مردم و  در مقابل دولت اقدامات وكارهايي "مهم " وجود دارد ، اما مساله اصلي توجه و تاكيد بر " اهم"  آنهاست.

او افزود: از سوي ديگر يكي از مشكلات تحليلي كه گاهي مشاهده مي‌شود، عدم نگاه تاريخي در بستر تحولات جاري ايران است. در اين نوع نگاه، با بررسي گذشته و عبرت‌گيري، بيشتر به آينده تحولات مي‌نگرد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در اين زمان، باید به مسائل نگاه حبهه‌اي داشت، و در فضاي تقابل و كشاكش نيروهاي اجتماعي متفاوت در جامعه ايران، بايد از هر جرياني كه ما را يك قدم بسوي تحقق قانون و دموكراسي پيش مي‌راند جانبداري كرد. به همين دليل و بدليل مواضع روحاني فكر مي‌كنم اولا اگر حتا در برخي زمينه‌هاي سياست داخلي كاستي هايي وجود داشته باشد، اما بايد پشتيبان دولت بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین