کد خبر: ۳۰۶۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

ستاد دیه: زندانیان جرایم غیرعمد 650 میلیارد بدهی دارند

معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر هشت هزار و 100 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های کشور به سرمی برند که این افراد 650 میلیارد تومان بدهی دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی مهربان شامگاه شنبه در جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد خراسان جنوبی در بیرجند افزود: از 8 هزار و 100 نفر زندانی جرائم غیرعمد کشور؛ 450 نفر از این زندانیان در اثر عدم پرداخت نفقه و یکهزار و 831 نفر نیز در اثر ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان ها به سرمی برند.

وی اظهار کرد: همچنین یک هزار و 24 نفر در اثر حوادث رانندگی، 225 نفر در قالب محکومان دیه حوادث و کارگاهی، 4 هزار و 500 نفر به عنوان محکوم مالی در زندان کشور به سرمی برند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 183 جشن گلریزان در کشور برگزار شده، افزود: در قالب این جشن ها خیرین مبلغ 32 میلیارد تومان به ستاد دیه و خانواده های زندانی کمک کرده اند.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت 124 هزار نفر از طریق خودپردازها مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب ستاد دیه واریز کرده اند.

معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور افزود: در سال گذشته بدهی زندانیان جرایم غیر عمد در کشور 725 میلیارد تومان بوده است.

مهربان از آزادی هشت هزار و 498 زندانی جرایم غیرعمد طی سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: در راستای آزاد سازی این افراد 425 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض، اخذ رضایت شاکی و تخفیف ویژه گرفته شده است.

وی بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان حدود 254 مراسم جشن گلریزان در کشور برگزار می شود و پیش بینی می شود در این جشن ها 350 میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شود.

وی در پایان از برگزاری جشن های گلریزان و حرکت های خوب مردم در حمایت از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به عنوان یک حسنه و صدقه جاریه یاد کرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین