کد خبر: ۳۰۹۲۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

وزیر خارجه فرانسه: هفته آینده به تهران می آیم

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از قطعی شدن سفر 'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه به ایران در 'هفته آینده' خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس،فابیوس امروز (سه شنبه) با اعلام این که همه چیز برای سفر به ایران آماده شده است،گفت:' هفته آینده به تهران سفر می کنم.'

براساس این گزارش،فابیوس قرار است در این سفر علاوه بر ملاقات با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، با 'حسن روحانی' رییس جمهوری اسلامی نیز دیدار و گفت و گو کند.

به گفته نزدیکان فابیوس، این سفر برای 29 ژوئیه (7 مرداد) پیش بینی شده است.

فابیوس در گفت گو با رادیو 'فرانس انتر' اعلام کرد، سفر به تهران به عنوان سفر 'یک مسئول سیاسی' و بدون همراهی هیات مسئولان شرکت های فرانسوی، صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، فابیوس پیشتر در پی امضای توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در وین اعلام کرده بود که به زودی و در پاسخ به دعوت 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران به تهران سفر خواهد کرد.

سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران درحالی برای هفته آینده برنامه ریزی شده است که 'زیگمار گابریل' قائم مقام صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی این کشور به عنوان اولین مقام اروپایی بعد از اعلام توافق هسته ای به ایران سفر کرده و در راس یک هیات 60 نفره از سران و مقام های اقتصادی و روسای شرکت های آلمانی از روز یکشنبه در تهران بسر می برد.

وزیران امورخارجه ایتالیا و اسپانیا از دیگر مقام های سیاسی اروپایی هستند که برنامه سفر به تهران در روزهای آینده را برای خود تنظیم کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین