کد خبر: ۳۱۰۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

توصیه‌هایی در خصوص استفاده از گوشت شتر

هر نوع بوی غیرطبیعی و نامطبوع مانند ترشیدگی، تعفن و کپک‌زدگی علامت فساد گوشت بوده و خشک و چروکیده بودن از علایم نگهداری گوشت در شرایط نامناسب و غیربهداشتی است.
آفتاب‌‌نیوز : توصیه‌هایی در خصوص استفاده از گوشت شترمدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: مصرف گوشت توسط انسان با انتخاب و گزینش نوع معینی از گوشت همراه بوده و نخوردن نوع معینی از گوشت متکی بر برخی اعتقادات و یا عادت‌های مخصوصی است.

علیرضا رفیعی‌پور، گفت: این گوشت حاوی پروتیین‌های با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن، فسفر و کلسیم است.

رفیعی‌پور اظهارکرد: گوشت شترهای کم‌سن و سال که بین یک تا سه ساله هستند از نظر مزه، طعم و نرمی شبیه گوشت گوساله است، اما دلایلی که باعث شده مردم گمان کنند این گوشت دیرپز است، استفاده از گوشت شتر پیر است.

وی افزود: هر چه عمر شتر بالا برود پیوند بین بافت‌های گوشت آن افزایش یافته و حرارت پخت دیرتر بر آن تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گوشت شتر پیر برای سرخ‌کردن مناسب نیست، اظهارکرد: میزان کلاژن این نوع گوشت زیاد و حین سرخ‌کردن ناپز می‌ماند.

رفیعی‌پور ادامه داد: کوهان شتر چربی خالص است، زیاده‌روی در مصرف آن برای تمام افراد بویژه افراد با چربی خون بالا بسیار مضر است.

وی تصریح‌کرد: گوشت شتر در بیشتر نقاط به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، بنابراین هنگام تهیه آن دقت کنید که ظاهر گوشت لزج، چسبنده و مترشح نباشد و عضلات سفت و قوام طبیعی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: هر نوع بوی غیرطبیعی و نامطبوع مانند ترشیدگی، تعفن و کپک‌زدگی علامت فساد گوشت بوده و خشک و چروکیده بودن از علایم نگهداری گوشت در شرایط نامناسب و غیربهداشتی است.

به گزارش تسنیم، رفیعی‌پور خاطرنشان کرد: این گوشت با دیگر فرآورده‌های آن "دل، جگر، قلوه" باید داخل یخچال‌های ویترین‌دار نگهداری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین