کد خبر: ۳۱۲۷۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴

طرح مجلس: جریمه 100 هزار تومانی برای کشف حجاب

سخنگوي کميسيون مشترک فرهنگي و قضايي مجلس از مصوبه اين کميسيون مبني بر جريمه يکصد هزار توماني پليس براي رانندگان مزاحم نواميس و کشف حجاب در خودرو خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر سخنگوي کميسيون مشترک فرهنگي و قضايي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به جلسه امروز کميسيون، گفت: در جلسه امروز کميسيون مشترک فرهنگي و قضايي مجلس براي بررسي طرح عفاف و حجاب، 2 ماده اين طرح مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.
 
وي افزود: طبق ماده يک طرح عفاف و حجاب، رانندگان يا سرنشينان وسيله نقليه‌اي که اقدام به کشف حجاب و روزه‌خواري و يا رانندگاني که مزاحمت‌هايي را براي نواميس مردم ايجاد مي‌کنند و يا حرکات غير متعارف خلاف عفت عمومي از خودشان بروز مي‌دهند، متخلف محسوب شده و مأموران راهنمايي و رانندگي مي‌توانند با آنها برخورد کنند.
 
سخنگوي کميسيون مشترک فرهنگي و قضايي مجلس در همين زمينه تصريح کرد: براساس ماده يک طرح عفاف و حجاب، مأموران راهنمايي و رانندگي مي‌توانند با آن دسته از رانندگاني که براي نواميس مردم مزاحمت ايجاد کرده و يا در خودروي خود اقدام به کشف حجاب و يا در ايام ماه مبارک رمضان اقدام به روزه‌خواري مي‌کنند، برخورد کرده و جريمه 100 هزار توماني براي آنها لحاظ کنند.
 
حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: البته براي اين دسته از رانندگان متخلف، علاوه بر جريمه يکصد هزار توماني، در صورت تکرار اين تخلفات 10 نمره منفي، طبق موضوع ماده 7 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي نيز لحاظ شده و وسيله نقليه آنها نيز به مدت 72 ساعت توقيف خواهد شد.
 
وي در پايان به ماده 2 طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: براساس ماده 2 اين طرح، دستگاه‌هاي اجرايي مشمول ماده 5 قانون مديريت خدمات کشوري که شامل تمامي کارکنان دولت مي‌شود، در صورت ارتکاب به تخلف مندرج در بند 20 ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات اداري، مشمول طرح عفاف و حجاب، توبيخ کتبي و درج در پرونده استخدامي شده و بايد در مورد شخص متخلف تصميم‌گيري شود؛ البته در صورت تکرار تخلف، به کسر حقوق فوق‌العاده شغل و يا عناوين مشابه و کسر يک سوم از حقوق يک ماه محکوم مي‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
4
وتی بر نماینده ای که بخواهد با جریمه مردم حجاب کشور را درست کند برید مطالعه کنید که چقدر اشتباه کردید که وضع کشور به این شکل در آماده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
5
غير فرهنگي ترين كارى كه ميشد كرد و ارزش حجاب را به صفر رسوند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
6
باز هم زور - اين مجلس و بيشتر نمايندگانش را به دليل تصويب قوانين نادر بايد در گينس ثبت كرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
6
تاريخ نشان داده كه هيچ انساني از سرنيزه اطاعت نمي كند و جري تر مي شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین