کد خبر: ۳۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
نشریه بریتانیایی "میرر" مطرح کرد

داعش تـا سال 2020 میلادی چه "نقشه"‌ای کشیده است؟+تصویـر

"گروه تروریستی طبق نقشه ای که منتشر کرده قصد دارد ظرف پنج سال آینده کنترل خاورمیانه، شمال آفریقا و بخش های اروپا را در دست گیرد."
آفتاب‌‌نیوز :
نشریه بریتانیایی "میرر" با انتشار گزارشی به "نقشه" ترسیم شده از سوی گروه داعش برای جهان آینده تا سال 2020 میلادی اشاره کرده است. داعش در این نقشه خیالی پیروزی نهایی خود بر کل جهان و اشغال تمام نقاط جهان را متصور شده است.
 
به گزارش خرداد، در این نقشه داعش برنامه ریزی کرده تا اسپانیا، چین و بخش های از آفریقای شمالی را به طور کامل تحت اشغال خود درآورد. نشریه بریتانیایی "میرر" با انتشار این گزارش می نویسد:"گروه تروریستی طبق نقشه ای که منتشر کرده قصد دارد ظرف پنج سال آینده کنترل خاورمیانه، شمال آفریقا و بخش های اروپا را در دست گیرد."
 
این نشریه در ادامه اشاره می کند که "اندرو هاکسن" نویسنده کتاب تازه "امپراتوری ترس: درون داعش" که شامل نقشه هایی از برنامه ریزی داعش است اشاره می کند که برای مثال، داعشی ها در نقشه خود از نام عربی آندلس استفاده کرده اند که به بخش هایی از اسپانیا، پرتغال و فرانسه اشاره دارد. این نشریه در ادامه اشاره می کند که متاسفانه داعش دارای دست کم 50 هزار نیرو است و به دلیل دسترسی به منابع نفتی در عراق و سوریه به ثروتی 2 میلیارد دلاری دسترسی دارد و به همین خاطر نباید تهدید را نادیده گرفت.

داعش تـا سال 2020 میلادی چه

 پیش تر نیز رهبر داعش با انتشار نواری ویدئویی از مسلمانان خواست تا "سلاح" بر دست گیرند و "رم" پایتخت ایتالیا را تسخیر کنند و خلافت خود را در سرتاسر اروپا تاسیس نمایند. او در این فیلم خطاب به اعضای داعش اظهار داشت:"در صورتی که ایمان داشته باشد، شما رم را به تصرف خود در خواهید آورد. جمعیت مسلمانان اروپا به جهاد ما با دیده امید می نگرند. این نوار چند روز پس از آن منتشر شد که "البغدادی" اعلام کرد که داعش در سوریه و عراق خلافت برقرار خواهند کرد.
 
البته سوداگری داعشی ها برای تسخیر کشورهای اروپایی محدود به رهبر آن گروه نمانده است. چند روز پس از انتشار نوار صوتی منسوب به "البغدادی"، اعضای گروهی که مدعی شده اند بخشی از "داعش" می باشند با انتشار ویدئویی از تصمیم شان برای حمله به اسپانیا خبر دادند. به گزارش شبکه خبری "راشا تودی"، اعضای این گروه در نوار منتشر شده از اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی تحت عنوان "سرزمین های تصرف شده " یاد می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین