کد خبر: ۳۱۳۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

صالحی: کنگره برجام را نپذیرد هم پیروزیم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سرنوشت برجام هنوز به طور کامل روشن نیست، گفت: کنگره آمریکا حتی اگر برجام را نپذیرد هم ما پیروز هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سرنوشت برجام هنوز به طور کامل روشن نیست، گفت: کنگره آمریکا حتی اگر برجام را نپذیرد هم ما پیروز هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر صالحی پیش از ظهر امروز در دومین همایش «ابر فیاض» گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان و یاد و خاطره سید آزادگان حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: سرنوشت برجام هنوز به طور کامل روشن نیست زیرا در آمریکا غوغایی به پا شده است و کنگره و دولت آمریکا مقابل یکدیگر ایستاده‌اند.

وی افزود: اگر نتیجه مذاکرات در ایران بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان که اینگونه به یکدیگر می‌تازند بازی باشد، در آمریکا هم بازی است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: برجام به سرانجام برسد یا کنگره آمریکا آن را نپذیرد و اوباما نتواند کاری بکند باز هم ما پیروز هستیم.

صالحی تصریح کرد: ما هنجار شکن نیستیم و به معاهده خود متعهدیم زیرا ما حکمیت معتقد به عقلانیت داریم اما در آمریکا چنان غوغایی به پا شده است که به گفته جان کری اگر برجام رأی نیاورد آمریکا از نظر اعتبار سیاسی و اوضاع اقتصادی با مشکل روبرو می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: مذاکره کنندگان عصاره ملت بودند و مملکت ما مملکت چند صدایی است که خدا این اجازه را داده است تا صداهای مختلف را بشنویم.

وی عنوان کرد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، باید با قدرت، نتیجه کار و مذاکرات خود را برای مردم توجیه و استدلال کنیم و شخصاً مسئولیت آنچه را در بعد فنی در برجام آمده است می‌پذیرم.

صالحی اضافه کرد: با هوشیاری و عنایات الهی و ائمه اطهار (علهم‌السلام) توانستیم آنچه در شأن ملت است برای مردم تأمین کنیم که منافع ملی و مصلحت کشور در چارچوب عزت و مصلحت دیده شد و رهنمودهای مقام معظم رهبری، توجه رئیس جمهور و دعای مردم را همراه خود داشتیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حدود 36 ساعت پیش از اجتماع وین، تقریباً با بن‌بست جدی روبرو شده بودیم و قصد بازگشت به کشور را داشتیم اما در شب‌های قدر سدها شکسته شد و به آنچه می‌خواستیم رسیدیم.

صالحی بیان کرد: یکی از صحبت‌هایی که امروزه ورد زبان مسئولان آمریکا شده چیستی راز و رمز انقلاب اسلامی ایران است که آنان را به حیدر وا داشته است.

وی یادآو شد: آنان می‌خواهند بدانند انقلاب ما چه ویژگی‌هایی داشته و چه کرده است که در مقابل تحریم‌های فلج کننده و کمر‌شکن، جنگ تحمیلی و انواع رفتارهای غیر انسانی علیه ملت ایران مقاوم ایستاده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند کاش تحریم‌ها را ادامه می‌دادیم زیرا لحظات آخر بود و مسئولان ارشد آمریکا عملاً اعلام می‌کنند که ایران کشوری نیست که تسلیم فشار شود.

صالحی بیان کرد: امروز مسئولان خسم ما بلندگوی ما شده‌اند و وقتی با خدا باشیم و در بستر دین حرکت کنیم طبق وعده الهی از چنین توفیقاتی برخوردار می‌شویم.

صالحی اضافه کرد: رمز این توفیقات، آرمانگرایی، ایثار برای رسیدن به آرمانها و حرکت در بستر دین است زیرا آرمانهای ما برخواسته از دین و سنتهای دیرین ما است و ایثار ما ویژگی خاصی به ملت بخشیده و ملت را در چنین جایگاهی قرار داده است.

وی عنوان کرد: اگر همت والای شهدا، گذشت ایثارگران، صبر و مشیت اسرای ما نبود ما در چنین جایگاهی قرار نداشتیم و اینها عناصر دیگری دارد که با استفاده از عناصر یاد شده، ملت ما به این جایگاه رسید.

صالحی تصریح کرد: یکی از این عناصر برخورداری از رهبری صالح، خالص و متوکل و دیگری بهره‌مندی از ملتی هوشیار، آگاه و مقاوم و نیز حرکت در بستر دین بود.

وی اضافه کرد: اگر دین اسلام و عقیده ما نبود جمهوری اسلامی نمی‌توانست پنجه در پنجه قدرت‌های جهان بیاندازد و مقتدرانه از این نبرد بیرون آید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آیات قران کریم ادامه داد: خداوند به مؤمنان صالح خود وعده جامعه صالح می‌دهد و دین آنها را در زمین شیره و امنیت را جایگزین ترس آنان می‌کند.

صالحی ادامه داد: در مذاکرات گاه در جلسات به رمز و راز گلستان امنیت ایران در میان آتش منطقه اشاره می‌شد که دلیل آن این بود که عده‌ای از همین خاک در جنگ تحمیلی به میان آتش رفتند تا ایران گلستان امنیت باشد.

وی اضافه کرد: اینگونه گرامیداشت‌ها و بزرگداشت‌ها برای تذکر و تنبح خود ما است و آنانکه شهید شدند از کنگره عرض به ما اسیران دنیا نگاه می‌کنند و می‌گویند اگر راه ما را فراموش نکردید ما خوشنود هستیم.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: شهدا بر ما ناظر هستند و می‌بینند اما ما حس درک آنها را نداریم بنابراین بزرگداشت سید آزادگان ارائه الگویی به جامعه و نسل جوان است تا بدانند آنچه از عزت و اقتدار تا امروز برای ایران به دست آمده مرهون ایثار و کسب رضای خداست.

صالحی بیان کرد: در انقلاب خود الگوی امامت داشتیم و بنیانگذار کبیر انقلاب الگوی امامت بود ضمن اینکه خود انقلاب ما نیز الگو بود زیرا هیچ انقلابی مانند انقلاب اسلامی ایران این چنین به پیروزی نرسیده است.

وی بیان کرد: دفاع ما در جنگ تحمیلی الگویی بود که هرچه در زمان گذر کنیم برای دیگران مشکوف می‌شود که این ملت چگونه با حفظ کرامت‌های انسانی مقابل دشمنان ایستاد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: دشمنان بر این گمان بودند که با اعمال تحریم فلج کننده، ملت به خیابان‌ها می‌ریزند و علیه حکومت شورش می‌کنند اما مردم مقاومت کردند و رهبر معظم انقلاب نیز با نقش موثر و راهنمایی هوشمندانه خود به مذاکره کنندگان تذکر و به طرف مقابل اخطار می‌دادند.

صالحی اضافه کرد: علاوه بر الگوی رهبری در پیروزی انقلاب ما، الگوی حکمرانی ما در این زمینه بسیار موثر بود و ولایت توانست ایران را به پیش برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین