کد خبر: ۳۱۷۶۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
تاکید معاون رئیس‌جمهور بر به‌کارگیری توانمندی همه گرایش‌های سیاسی

سال 95؛ سال‌ رونق اقتصادی/حماسه‌ای بعد از توافق وین اتفاق می‌افتد

جهانگیری با تاکید بر این‌که «مصمم هستیم که به فضل الهی و با اتکا به نیروهای مردمی اقتصاد کشور را احیاء و دوباره شکوفا کنیم»، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که رکود و سختی‌ها را از پیش پای مردم برداریم و بر این باوریم که این کار شدنی است و کار سختی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور این روزها را در کرمان سپری می‌کند تا به امور این منطقه نظارت و پروژه‌هایی را در راستای توسعه و آبادانی کشور افتتاح کند. کرمان از جمله استان‌های با آب و هوای خشک است اما برکت این منطقه از کشور بسیار فراوان است که شاید از همین رو بود که اسحاق جهانگیری در این شهر به موضوعاتی پرداخت که سبب افتخار و توسعه کشور شده و خواهد شد. 

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت در این دو سال گذشته گام‌های بلند و اقدامات بسیار مهمی انجام داد به گونه‌ای که بسیاری این تصور را نداشتند که نه این دولت و نه دولت‌های دیگر بتوانند مشکلاتی که در سطح بین‌الملل، سیاست داخلی و اقتصاد کشور وجود داشت به سرعت حل کند. 
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه‌ سیاست خارجی افزود: به فضل الهی در این دو سال در بخش سیاست خارجی کاری کردیم کارستان. تیم مذاکره کننده ایران که فرزندان ملت بودند توانستند با تدابیری که رهبر انقلاب اندیشیدند و همچنین مدیریت بسیار شجاعانه و مدبرانه رئیس‌جمهور، پای میز مذاکره‌ای که در طرف مقابل آن شش کشور بزرگ دنیا حضور داشتند بنشینند و موفقیت‌های بسیاری کسب کنند.

جهانگیری با بیان اینکه در جریان مذاکره با شش کشور دنیا توانستیم به اهداف اصلی خود دست یابیم خاطرنشان کرد: پیش از مذاکرات به دنبال تثبیت حقوق هسته‌ای کشورمان، حفاظت از دستاوردهای هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان اعمال شده بود، بودیم که توانستیم امروز و پس از مذاکرات به هر سه هدف اصلی خود دست یایبم. به گزارش آرمان، وی ادامه داد: در جریان مذاکرات وین برای نخستین بار در تاریخ، شورای امنیت قطعنامه‌های پیشین خود که طی آن اعلام شده بود ایران نمی‌تواند غنی‌سازی داشته باشد را لغو و قطعنامه‌ جدیدی تصویب شد که طی آن به صراحت ذکر شده ایران می‌تواند غنی‌سازی هسته‌ای داشته باشد.

جهانگیری ادامه داد: امروز تمام مراکز غنی‌سازی کشورمان اعم از مراکز نطنز، اراک و فردو همگی در جای خود باقی ماندند و به کار خود ادامه خواهند داد. همچنین موفق شدیم تحریم‌های ظالمانه‌ای را که علیه کشورمان اعمال شده بود را از پیش پای ملت برداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مولفه‌های پایه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران، حوزه‌ نفوذ ایران در منطقه و شخص دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید سه مولفه اقتدار ایران هستند که توانسته‌اند غرب را به عقب‌نشینی علیه ایران وادار نمایند. امروز باید قدردان شرایط طلایی که به وجود آمده باشیم و باید برای دوران پسا تحریم‌ خود را آماده کرده و برنامه ریزی مدون نماییم و در این دوران گام‌های سنجیده‌ای برداریم. 

وی با بیان اینکه شرایط امید و نشاطی که امروز پس از توافق هسته‌ای به وجود آمده نتیجه اجماع داخلی است که هم در میان مردم و هم در میان مسئولان شکل گرفته است، گفت: گام اول اجرای سیاست همدلی و همزبانی دولت و ملت، توافق وین بود و گام بعدی آن نیز حماسه‌ای است که باید پس از توافق وین اتفاق بیفتد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
8
انقدر ... جناب احمدی نژاد که پاک کردنش 10 سال زمان میخواد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین