کد خبر: ۳۱۸۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

وزیر صنعت: سواحل مکران به یکی از کانون‌های اصلی توسعه کشور تبدیل می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سواحل مکران فرصت ارزشمندی است که دولت با توجه ویژه در صدد است تا آن را به یکی از کانون های اصلی توسعه تبدیل کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا نعمت‌زاده روز پنجشبه در آئین آغاز عملیات اجرائی چند طرح پتروشیمی و صنعتی در چابهار گفت: چابهار به سبب دسترسی به آب های آزاد از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که باید با یک برنامه ریزی جامع از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

به گزارش مهر، وی افزود: به منظور پویائی این اسکله ها، دولت تصمیم گرفت که گندم مصرفی استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی با پهلوگیری کشتی ها در این سواحل تامین شود که این امر اشتغالزائی و توسعه منطقه را در بر دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کنار آغاز عملیات اجرائی طرح های بزرگ صنعتی در چابهار که نشان از اهتمام ویژه دولت دارد، طی چند روز آینده نیز عملیات اجرائی کارخانه لاستیک سازی در سیستان با حضور مقامات کشوری برگزار می شود.

وی یکی از دغدغه های دولت را رشد و توسعه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: رییس جمهوری در راستای جبران عقب ماندگی های این خطه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نعمت زاده بیان کرد: این استان از ظرفیت های زیادی برخوردار است که برای شناخت، احیا و بهره برداری از آن باید همدل بود.

وزیر صعنت، معدن و تجارت تاکید کرد: ظرفیت‌های معدنی و تجاری سیستان و بلوچستان را با برنامه‌ریزی و تدبیر بیش از پیش شکوفا می‌کنیم.

نعمت‌زاده اظهار داشت: این منطقه مرزی به عنوان چهارراه بزرگ تجاری افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه است و در حال برنامه‌ریزی بیشتر هستیم که به قطب تجاری تبدیل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بحث تجارت در این منطقه نه به‌صورت خرده‌فروشی بلکه به شکل کارهای بزرگ تجاری ‌در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان در بحث مناطق ویژه اقتصادی می‌توان کارهایی انجام داد، افزود: سرمایه‌گذاران خصوصی و نیمه‌خصوصی را هم دعوت می‌کنیم که در این زمینه با دولت همکاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد کارخانه فولاد و پتروشیمی در چابهار از نظر زیست محیطی مشکلی ایجاد نخواهد کرد، گفت: مسئولان محیط زیست نگران این موضوع نباشند و قطعا اقدامات لازم برای پیشگیری از پیامدهای زیست‌محیطی اندیشیده خواهد شد و معتقدیم اگر هر چیزی از حد مجاز خود بگذرد، آسیب‌زا خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین