کد خبر: ۳۱۸۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
افزایش امید ایرانیان به بهبود وضعیت اقتصاد و حمایت قاطع از "برجام"

نتایج یک نظرسنجی: اکثریت ایرانیان حامی توافق‌اند/افزایش محبوبیت روحانی و ظریف

تازه ترین نظرسنجی مرکز مطالعات بین الملل و امنیت وابسته به دانشگاه مریلند در آمریکا، از افزایش امیدواری شهروندان ایرانی به آینده اقتصاد کشور، حمایت قاطع از توافق هسته ای و محبوبیت حسن روحانی و محمدجواد ظریف حکایت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
این نظرسنجی نشان می‌دهد در حالی که در ماه‌های مه و نوامبر (اردیبهشت و آبان) 2014 میلادی، 32 و 40 درصد از پرسش شوندگان، اعتقاد داشتند که وضعیت اقتصاد کشور رو به بهبود است، این میزان در ماه مه و اوت (اردیبهشت و مرداد) 2015 به 49 و بیش از 57 درصد رسیده است. 

به گزارش آفتاب، در واپسین نظرسنجی (مرداد امسال)، تنها 28 درصد از پاسخ دهندگان نظر منفی به اقتصاد کشور داشته‌اند و نزدیک به 9 درصد نیز اعتقاد داشتند که وضعیت اقتصاد ثابت می‌ماند. حدود پنج درصد نیز گفته‌اند که نظری نسبت به اقتصاد ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد شمار کسانی که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را «بسیار محبوب» می‌دانسته اند از 51 درصد در ژوئیه(تیر- مرداد) 2014 به 61 درصد در اوت (مرداد) 2015 افزایش یافته است. 

براساس یافته‌های این نظرسنجی، رئیس‌جمهوری ایران دارای محبوبیت کلی 89 درصدی است. در همین نظرسنجی، مجموع کسانی که حسن روحانی را کمابیش نامحبوب یا بسیار نامحبوب دانسته اند، 9 درصد بوده است.

نظرسنجی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه مریلند نشان می‌دهد محبوبیت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز از 40 درصد بسیار محبوب و 30 درصد کمابیش محبوب، به 56 درصد بسیار محبوب و 33.4 درصد کمابیش محبوب افزایش یافته است.

براساس این نظرسنجی، 84.6 درصد از پاسخ دهندگان، برنامه‌های هسته‌ای را برای کشورمان «بسیار مهم» و 8.6 درصد «کمابیش مهم» می‌دانند. افزون بر این، 42.7 درصد از پرسش شوندگان، از توافق هسته‌ای انجام شده میان ایران و 1+5 «قاطعانه» و 32.8 درصد «کمابیش» پشتیبانی می‌کنند که در مجموع بیانگر حمایت 75 درصدی از برجام است.

براساس اعلام این موسسه، مراحل میدانی این نظرسنجی از 8 تا 18 اوت (17 تا 27 مرداد) امسال به صورت تلفنی انجام شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین