کد خبر: ۳۲۰۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

جزئیات صدور کارت‌های تخفیف‌دار مترو

عضو هیأت رئیسه شورای شهر با اشاره به صدور کارت‌های تخفیف‌دار مترو و اتوبوس ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: متقاضیان می‌توانند تا ۲۸ شهریورماه با مراجعه به سامانه Tehran.ir مشخصات خود را ثبت و از این تسهیلات استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز : ابوالفضل قناعتی با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در خصوص صدور کارت‌های تخفیف‌دار ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در آستانه سال تحصیلی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته مدیریت شهری بنا دارد همانند سنوات گذشته در آغاز سال تحصیلی خدماتی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد:‌ امسال نیز کارت‌های مترو و اتوبوس با تخفیف 50 درصد برای دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است تا این تشویقی باشد تا این عزیزان از وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر استفاده کنند.

قناعتی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اسامی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به سامانه شهرداری تهران ارسال شده است و طبق برنامه‌ریزی قرار است اسامی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد نیز تا 28 شهریورماه به این سامانه ارجاع داده شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت tehran.ir و در قسمت سمت چپ سایت مشخصات خود را برای دریافت کارت‌های الکترونیکی تخفیف‌دار مترو و اتوبوس ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: البته معلولان و مددجویان واجد شرایط سازمان بهزیستی نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند باشند.

قناعتی گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام در سامانه اشاره شده، 75 هزار تومان برای دریافت کارت‌‌های تخفیف‌دار واریز می‌کنند ضمن اینکه 5 هزار تومان نیز بابت کارت باید بپردازند که البته کسانی که از سال گذشته کارت دارند نیازی به پرداخت رقم 5 هزار تومان نیست و این افراد می‌توانند همان کارت‌های سال گذشته خود را مجدداً شارژ کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: دانشجویان و دانش‌آموزان مبلغ 75 هزار تومان برای دریافت کارت‌های تخفیف‌دار مترو و اتوبوس واریز می‌کنند و در عوض 150 هزار تومان از تسهیلات مترو و اتوبوس استفاده خواهند کرد و چنانچه دانش‌آموز و دانشجویی باشد که تا پایان سال کمتر از این اعتبار استفاده کند مابقی مبلغ مانده در کارت به سال آینده منتقل خواهد شد.

وی افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان پس از ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین ایستگاه مترو کارت خود را ظرف 48 تا 72 ساعت دریافت کنند و یا اینکه با پرداخت هزینه‌ای حدود 3500 تا 4 هزار تومان به شرکت پست، از این طریق کارت خود را دریافت کنند.

قناعتی اضافه کرد: 65 درصد از واجدین شرایط دریافت‌کننده کارت مترو و اتوبوس سال گذشته کارت‌های خود را از طریق شرکت پست دریافت کرده‌‌اند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً تشویق شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا مؤثر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین