کد خبر: ۳۲۰۵۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

بازداشت 7 دزد دریایی کشتی اوشن فلورایت در ایران

دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر گفت: هفت نفر از دزدان دریایی کشتی اوشن فلورایت که از بندر فاو کشور عراق به سمت کویت در حال تردد بود دستگیر و روانه زندان شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا آقاجری گفت: این کشتی در مالکیت کشور سنگاپور و تحت اجاره کشور عراق بود که در مسیر تردد به سمت کشور کویت، توسط دزدان دریایی ربوده شده و کلیه خدمه آن به آب انداخته شدند.

وی اظهار داشت: خدمه به آب افتاده توسط گارد ساحلی کویت نجات یافتند و پس از گزارش به اداره بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران، کشتی فوق توسط نیروی دریایی سپاه منطقه امام حسین (ع) در منطقه خور موسی کشف و توقیف شد.

دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر گفت: هفت متهم این پرونده دستگیر و با قرارهای تامین کیفری به زندان فرستاده شدند.

آقاجری تصریح کرد: با تلاش دستگاه قضایی کشتی صحیح و سالم به کشور عراق تحویل داده شد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو شهرستان ماهشهر ارسال شده است.

خور موسی کانال طویل و عمیقی است که از خلیج فارس منشعب شده و به دلیل ویژگیهای خاص خود در منطقه از موقعیت ممتازی برخوردار است، این منطقه با اکوسیستمی منحصر به فرد، در ساحل شمالی خلیج فارس و جنوب استان خوزستان واقع است.

پهنای دهانه این خور 37 تا40 کیلومتر و طول آن از دهانه تا بندر امام خمینی 90 کیلومتر و تا بندر ماهشهر 120 کیلومتر است.
ژرفای زیاد خور موسی همچنین باعث شده است تا کشتی های 70 هزار تنی نیز به سهولت در این آبراه رفت و آمد کنند.
 
به گزارش ایرنا، بیش از 1816 تن از مردم بومی خور موسی از ماهیگیری گذران زندگی می کنند، در شمال این خور بندر امام خمینی، بندر ماهشهر، سربندر و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد، در دهانه این خور سه جزیره بونه، دارا و قبر ناخدا قرار دارد و در درون خور جزیره های کوچک نامسکونی زیادی وجود دارد، کشتیهای نفتکش که به طرف بندر ماهشهر در حرکت هستند، می بایست از خور موسی عبور کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین