کد خبر: ۳۲۱۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

جهانگیری دستور رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی را صادر کرد

معاون اول رییس جمهوری دستور بکارگیری تمامی امکانات برای رسیدگی فوری به زائران و آسیب دیدگان ایرانی حادثه مرگبار امروز در رمی جمرات در منا را صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاول اول ریاست جمهوری، به محض اطلاع از حادثه ناگوار کشته و زخمی شدن صدها زائر از جمله زائران ایرانی در حادثه ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا ضمن تماس فوری با نماینده ولی فقیه ، سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و سفیر جمهوری اسلامی ایران درعربستان سعودی، دستور لازم برای بکارگیری تمامی امکانات برای رسیدگی به آسیب دیدگان این حادثه را صادر کرد.

اسحاق جهانگیری اعلام کرد: مسوولیت امنیت و حفاظت از جان حجاج بیت الله الحرام بر عهده دولت عربستان سعودی است که باید به وظایف خود عمل کند و عواقب هر گونه اهمال و بی توجهی دراین خصوص متوجه ریاض خواهد بود.

دکتر جهانگیری همچنین ضمن دستور تشکیل فوری ستادی ویژه در وزارت امور خارجه برای تسریع در انجام هماهنگی های لازم و امدادرسانی موثرتر از مسوولان ذیربط خواست در اسرع وقت نتیجه اقدامات صورت گرفته در این خصوص را برای رفع نگرانی زائران و ملت شریف ایرانی اعلام نمایند. 
در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا تاکنون 717 نفر از زائران خانه خدا کشته و حدود 805 نفر مجروح شدند، 43 کشته و دهها مجروح این حادثه ایرانی هستند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین