کد خبر: ۳۲۱۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

العربیه ادعا کرد: سفیر سابق ایران در لبنان وارد عربستان نشده است!

شبکه العربیه عربستان ادعا کرد: غضنفر رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان که نام وی در فهرست مفقودان فاجعه منا است ، اصلا وارد این کشور نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این شبکه عربستانی به نقل از منابع عربستانی اعلام کرد که نام ' غضنفر رکن آبادی 'سفیر سابق ایران در لبنان در مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است و این نام در فهرست حجاج ایرانی نیست.

این شبکه در ادامه ادعاهای خود نوشت : سفیر سابق ایران در لبنان اگر هم وارد عربستان شده باشد ، به روش نامشخصی وارد شده زیرا نام وی در فهرست حجاج ایرانی وارد شده به عربستان ثبت نشده است .

به گزارش ایرنا، العربیه افزود : اخبار ضد و نقیضی در خصوص غضنفر رکن آبادی وجود دارد ؛ برخی وی را جزء مفقودان منا می داند و برخی دیگر می گویند که وی به گونه ای سطحی مجروح شده است .

این درحالی است که مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه خبر برخی رسانه ها مبنی بر اینکه آقای غضنفر اصل رکن آبادی دیپلمات ایرانی با نام دیگری و از راه غیر رسمی وارد عربستان شده است، شتاب زده خواند و افزود: ایشان با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده اند و اطلاعات دقیق گذرنامه مربوط به همه حجاج و از جمله وی در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی می باشد و از این رو هیچگونه شائبه ای در خصوص اطلاعات و جزییات مربوطه و نحوه ورود وی به کشور عربستان وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: پاسپورت عادی آقای غضنفر اصل رکن آبادی همکار ما در وزارت امور خارجه ممهور به مهر روادید حج است و طبق اطلاعات واصله در شرایط کنونی به دلیل لزوم ارایه مدارک هویتی همه مفقودان، سوابق ایشان نیز که در فهرست اسامی مفقودان واقعه منا می باشند، در اختیار مقامات سعودی قرار گرفته و خبرسازی های موجود در خصوص این موضوع نادرست و ناشی از اغراض و اهداف دیگر است .

در فاجعه منا در مجموع بیش از دو هزار زائر جان خود را از دست دادند و به تایید منابع خبری بیش از این تعداد نیز مجروح شده اند.

براساس آمارهای پالایش شده، تاکنون 169 نفر ایرانی در فاجعه منا کشته شدند و 46 نفر مجروح بستری و 298 نفر مفقود هستند.

رکن آبادی از سال 2010تا 2014میلادی سفیر ایران در لبنان بوده و نقش زیادی در لبنان برای آشتی گروه های مختلف لبنانی داشته است .

وی سال 2013میلادی از یک عملیات تروریستی در سفارت ایران در بیروت جان سالم به در برد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین