کد خبر: ۳۲۲۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

پوتین درخواست استفاده از نیروی نظامی را در خارج از روسیه داد

رسانه های روسی از درخواست «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه از مجلس علیای این کشور برای صدور مجوز استفاده از نیروهای نظامی این کشور در خارج از مرزها خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز : «والنتینا ماتویینکو» رئیس شورای فدراسیون ضمن اعلام این مطلب، گفت:' پس از بررسی موضوع، استفاده از نیروهای مسلح روسیه پشت درهای بسته در مجلس علیا به رای گذاشته خواهد شد.'

هر چند هنوز در گزارش ها درباره منطقه یا مناطق احتمالی استفاده از نیروی نظامی روسیه خبری انتشار نیافته است، اما با توجه به استقرار 36 فروند جنگنده و ارسال برخی تجهیزات و تسلیحات پیشرفته روسی به سوریه و همچنین درخواست بشار اسد رئیس جمهوری این کشور برای برخورداری از همکاری های بیشتر نظامی مسکو، این درخواست می تواند ناظر به مبارزه با تروریست های داعش باشد.

روسیه اعلام کرده است، ارتش سوریه تنها نیروی زمینی کارآمد در مبارزه با تروریست هاست و به حمایت نظامی و آموزشی از این نیرو ادامه خواهد داد.

قرار است در نشست شورای فدراسیون روسیه، «سرگئی ایوانوف» رئیس دفتر ریاست جمهوری، «ویکتور اوزرف» رئیس کمیته دفاع شورای فدراسیون و «ولادیمیر جباروف» معاون اول رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه گزارش های خود را در این زمینه ارائه کنند.

ایوانوف با اعلام اینکه اسد از روسیه درخواست کمک نظامی کرده، در این باره گفته است: 'صدور اجازه استفاده از نیروهای مسلح روسیه خارج از مرزها ناقض حقوق بین المللی نیست.'
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین