کد خبر: ۳۲۲۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

بشار اسد: ائتلاف ضد تروریستی ایران، روسیه، سوریه و عراق باید پیروز شود

بشار اسد ادامه داد: دولت سوریه درس هایی از بحران سیاسی و اعتراضات سال 2011 گرفته است و اکنون دریافته که مبارزه با تروریسم همچنان در اولویت دمشق خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه پنج روز پس از آغاز بمباران مواضع تروریست ها در این کشور براساس برنامه همکاری نظامی دمشق و مسکو، اعلام کرد: ائتلاف ضد تروریستی ایران، روسیه، سوریه و عراق باید پیروز شود.

به گزارش ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه با قطع برنامه های عادی خود، سخنان بشار اسد را به صورت مستقیم پخش کرد.

رییس جمهوری سوریه گفت: اگر ائتلاف منطقه ای چهار کشور علیه تروریست ها به پیروزی نرسد، منطقه روی آرامش نخواهد دید و در مسیر نابودی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری های ضد تروریستی تهران، مسکو، دمشق و بغداد اظهار کرد: باید این اقدامات تقویت و گسترش یابد تا تروریست های تحت حمایت برخی کشورها نابود شوند. دولت سوریه به آمریکا در این راه هیچ اعتمادی ندارد، زیرا سیاست خاورمیانه ای واشنگتن و متحدانش تایید کننده سوء نیت این کشورها است.

بشار اسد ادامه داد: فقط ملت سوریه حق دارد و می تواند دیدگاه های خود را در باره مسائل کشور خود بیان کند و با توجه به این ضرورت، تمامی اظهارات مقامات غربی بی ارزش است.

وی افزود: ملت سوریه برای مقابله با این سیاست و مبارزه با تروریست ها، بهای بسیار سنگینی را پرداخته است و به همین دلیل نمی تواند وابسته به اراده کشورهای دیگر باشد که دوست ملت سوریه نیستند.

رییس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: مواضع کشورهای غربی پس از آنکه سیل مهاجران از خاورمیانه راهی اروپا شد و واقعیت خطرات تروریسم را درک کردند، تا حدودی منعطف شد. از همان روزهای نخست مشخص یود که تروریسم در سوریه از خارج هدایت و حمایت می شود تا اینکه بذر هرج و مرج و بی ثباتی کاشته شود.

بشار اسد ادامه داد: دولت سوریه درس هایی از بحران سیاسی و اعتراضات سال 2011 گرفته است و اکنون دریافته که مبارزه با تروریسم همچنان در اولویت دمشق خواهد بود.

وی در ادامه با حمایت از سیاست ها و اقدامات روسیه در همکاری با سوریه به ویژه بمباران مواضع تروریست ها در این کشور گفت: مسکو هیچ گاه تلاش نکرد اراده و سیاست های خود را بر دمشق تحمیل کند و در بحران کنونی نیز این گونه رفتار کرده است. مدت عملیات نظامی روسیه در سوریه هنوز مشخص نیست و این امر به سیر حوادث و اوضاع آینده بستگی دارد.

بشار اسد افزود: تا زمانی که برخی کشورها از تروریسم حمایت می کنند بحران سوریه نمی تواند راهکار سیاسی داشته باشد و معتقدم اگر کناره گیری من به حل بحران کمک می کرد، در آن تعلل نمی کردم و اعلام می کنم هرگونه تصمیم گیری ملت سوریه برای سرنوشت کشورشان از جانب من و حکومت لازم الاجرا خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
بیچاره به خودت که سرزمینت را به لجن کشاندی
بی عرضه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین