کد خبر: ۳۲۳۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

نخست وزیر مالزی نشست با نتانیاهو را رد کرد

نخست وزیر مالزی روز دوشنبه برگزاری نشست با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را انکار کرد.
آفتاب‌‌نیوز : نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی روز دوشنبه برگزاری نشست با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را انکار کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های مالزی روز گذشته تصویری از نخست وزیر مالزی با همتای صهیونیست وی در حالی که روبروی هم ایستاده بودند را منتشر کردند که باعث شد نجیب در قبال آن موضع گیری کند و هرگونه دیدار با نتانیاهو رد کرد.

نخست وزیر مالزی، گفت که نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس را در کنار درب خروجی مقر سازمان ملل در نیویورک پس از آنکه سخنان نتانیاهو به پایان رسید، دیده است.

خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) به نقل از وی گزارش داد: تنها نتانیاهو را در ورودی سازمان ملل دیدم، چرا که وی پیش از من صحبت کرد و بعد نوبت سخنرانی من بود.

نجیب در پایان سفر سه روزه خود به ایتالیا، گفت: در آن زمان، نتانیاهو در انتظار خودرو خود بود. بنابراین ما دست دادیم. هیچ چیز وجود ندارد، این یک جلسه نیست.

نخست وزیر مالزی، گفت: دیدار من و نتانیاهو مقابل در ورودی سازمان ملل تصادف محض است. این را وزیر امور خارجه، سفیر مالزی در آمریکا و نماینده دائم مالزی در سازمان ملل تایید می کنند.
نجیب گفت: اگر قرار ملاقات با نخست وزیر اسرائیل بود، به یقین در شرایط رسمی تری انجام می شد.

در همین حال روزنامه «تایمز» رژیم اشغاگر قدس با تجمید از درخواست نجیب تون رزاق در مجمع عمومی سازمان ملل برای 'طلوع جدیدی در روابط بین یهودیان و مسلمانان'، نوشت: اگر چه نجیب منتقد اعمال اسراییل در مسجدالاقص بود، اما وی خواستار توسعه روابط مسلمانان و یهودیان شد.
این تارنمای رژیم صهیونیستی، نوشت: این اقدام نجیب در تضاد با حرکت ها و موضعگیری تند نخست وزیران سابق مالزی در ارتباط با اسراییل بود.

نخست وزیر مالزی که در حال حاضر با بحران ناشی از اتهام های فسادهای مالی به وسیله مخالفان مواجه است و بسیاری از سیاستمداران و احزاب خواستار کناره گیری وی از قدرت شده اند، با دیدار حاشیه ای مجمع عمومی سازمان ملل با نتانیاهو وارد تنش جدیدی شد.

مردم مسلمان مالزی روز جمعه درپی اعمال خشونت بار رژیم اشغالگر قدس در مسجد الاقصی در نزدیکی سفارت آمریکا تجمع کردند تا جنایات این رژیم در حمله به مسجدالاقصی و مقابله با مسلمانان فلسطینی را محکوم کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین