کد خبر: ۳۲۴۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

تعویق ۳ ونیم ماه حقوق حدود ۴۰۰ کارگر کنتورسازی ایران

منابع خبری در کارخانه «کنتورسازی ایران»، از تعویق ۳ ونیم ماه دستمزد حدود ۴۰۰ کارگر این کارخانه خبر می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از کارگران این کارخانه که هویت‌اش نزد ایلنا محفوظ است، با اعلام این خبر گفت: کارفرمای کارخانه کنتور سازی ایران از خرداد ماه به دلیل کمبود نقدینگی، پرداخت مزد او و همکارانش را به تاخیر انداخته است.

بصورت مشخص گفته می‌شود که این کارگران در خردادماه فقط ۵۰ درصد مزد خود را دریافت کرده و دستمزد تیر، مرداد وشهریور ماه آنها هنوز پرداخت نشده است.

او افزود: علاوه بر مزد معوقه کارفرما بابت پرداخت حق بیمه آنها نیز بدحسابی کرده است و تا این لحظه حداقل پرداخت چهار قسط از اقساط حق بیمه پرداخت نشده به تاخیر افتاده است.

به گفته این کارگر، مشکلات کارخانه و کارگران از سال ۸۸، زمانی آغاز شد که این واحد تولیدی از وزارت نیرو به بخش خصوصی انتقال یافت.

براین اساس در کارخانه کنتور سازی ایران حدود ۴۲۰کارگر رسمی، قرا دادی و پیمانی شاغل بودند که از این تعداد هر ماه یک الی دو کارگر خود خواسته محل کارشان را ترک می‌کنند. مجموع کارگرانی که از فروردین ماه سال جاری محل کار خود را ترک کرده‌اند دست کم به ۲۰ کارگر می رسد.

این کارگر بخش دیگری از مطالبات کارگران را پرداخت نشدن حق سنوات کارگران بازنشسته ذکر کرد و درباره مطالبات کارگران بازنشسته گفت: کارگرانی که از ۶ ماه پیش با قانون بازنشستگی ۲۵ ساله‌ها (نوسازی وبازسازی) بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان خدمت خود را از کارفرما بگیرند.

وی بابیان اینکه تقریبا هر روز تعدادی از همکاران بازنشسته او برای دریافت معوقات مزدی خود به صورت تلفنی و یا حضوری با کارخانه در تماس هستند، گفت: همین چند روز پیش کارگر بازنشسته‌ای به نام «حسین مرمری» که هنگام پیگیری معوقات مزدی خود  بصورت ناگهانی براثر ایست قلبی فوت می‌کند و در نتیجه هرگز به چشم خود پرداخت شدن طلبش را نمی‌بیند.

وی ادامه داد: اگر چه طبق قانون بازماندگان این کارگر بازنشسته فوت در آینده طلب پرداخت نشده را وصول می‌کنند اما این اتفاق باعث شده‌ تا سایر کارگران بازنشسته کنتورسازی ایران از اینکه روزی خودن بتوانندمطالباتشان ر ا دریافت کنند دچار تردید بشوند.

این کارگر کارخانه کنتورسازی ایران بهانه کارفرما را پرداخت نشدن حقوق کارگران، دریافت نکردن طلب کارخانه از وزارت نیرو ذکر کرد و گفت: طبق اظهارات کارفرما، خریدار محصولات این کارخانه که وزارت نیرو و سایر ادارات برق در سراسر کشور هستند، بدهی‌های خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین