کد خبر: ۳۲۴۴۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کسی حق ندارد از جیب مردم شعار بدهد/ آنچه برای ما مهم است، اشتغال جوانان است

روحانی خطاب به کاسبان تحریم: نگران نباشید با رفع تحریم‌ها دکان شما کساد نمی‌شود

رئیس جمهور از کسانی سخن گفت که منافعشان در تحریم هاست و به آنها گفت که حتی رفع تحریم ها هم برای آنها سود خواهد داشت./چطور من به عنوان نماينده شما رضايت دهم که به جوانان کشور ضربه بخورد. ما حق نداريم از جيب مردم شعار دهيم. هر کس مي‌خواهد شعار بدهد، از جيب و زندگي خودش شعار بدهد نه از جيب فقرا و محرومين.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به تصویب کلیات طرح برجام توسط مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از نمایندگان محترم مجلس که طی عمل ارزشمند و کار بسیار تاریخی‌شان در جلسه دیروز کلیات طرح برجام را طبق خواست ایران به تصویب رساندند، تشکر می‌کنم.

به گزارش آفتاب، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان مازندران در جمع مردم ساری، با گرامی‌داشت یاد و خاطره دانشمندان و هنرمندان و بزرگان ومراجع استان مازندران خاطر نشان کرد: مازندران سرزمینی است که پرچم دار حکومت علوی در تاریخ بوده و همواره در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسیار تاثیر گذار ایفا نموده است.

وی با اشاره به حادثه منا و جان باختن تعداد زیادی از حجاج مازندرانی در این حادثه با بیان اینکه مازندران جزء استانهایی است که جان باختگان بسیار زیادی در حادثه منا داشته است ، به خانواده‌ی این جان باختگان تسلیت گفت و اظهار کرد: آنها که رفتند به وصال حق رسیدند و پاداش خود را در بهشت جاودان از حق خواهند گرفت.

روحانی با بیان اینکه مردم ایران همدلی و همنوایی خود با خانواده‌ی جان باختگان کشورمان در حادثه منا و همچنین سایر دنیا را ابراز خواهند کرد، به آمار مفقودین این حادثه اشاره و خاطر نشان کرد‌: متاسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ایران امروز مفقودین بسیاری از این حادثه دارند. تلاش مردم ما ، موضع گیری قاطعانه مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان در این حادثه قابل تقدیر است، اما دولت هنوز وظیفه‌اش نسبت به خانواده‌های این عزیزان و همچنین نسبت به روشن شدن جزییات این حادثه پایان نیافته و به تلاش‌های دیپلماتیک، سیاسی و همچنین سایر وظایف خود عمل خواهد کرد.

رئیس جمهور کشورمان همچنین با اشاره به توافق هسته‌ایی و آغاز فصل جدیدی در ارتباطات کشورمان با بیان این که ما در فضای نو و جدید و با همت مردم، زنان ، مردان و جوانان و دیپلماتهای خود در عرصه‌ی جدیدی گام گذاشته ایم اظهار کرد: توانسته‌ایم که به همه جهانیان بگوییم همانطور که دوران دفاع مقدس با ایثار و استقامت از حق ملت خود توانستیم دفاع کنیم، امروز نیز توانسته‌ایم با زبان منطق و دیپلماسی در برابر جهان ایستادگی کنیم و ملت بزرگ ایران توانست به توافق غرور آفرین با جهان، قدرت‌های جهان ، سازمان ملل متحد و شورای امنیت دست یابد.

وی با اشاره به صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل پس از توافق هست‌ای خاطر نشان کرد: برای ما یک افتخار است که ملت ما توانست با قدرت و رشادت خود کاری کند که شورای امنیتی که قطعنامه‌های نابحق و ظالمانه و غلط علیه ملت‌مان صادر کرده بود را وادر کند که قطعنامه‌ای جدید صادر کند که طی آن قطعنامه‌های غلط قبلی ملغی و حقوق ملت ایران به رسمیت شناخته می‌شود.

روحانی با اشاره به حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: از مقام معظم رهبری به خاطر حمایت‌هایی که از روز اول تا روز پایان توافق برای توافق داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که نیازمند به حمایت ایشان در مسیر راه تا دستیابی به اهداف بلند خود خواهیم بود.

رئیس جهور کشورمان با بیان این که از ملت خود به خاطر حمایت شان و همچنین از مسئولان به خاطر گام‌ نهادن در این راه تشکر می‌کنیم به تصویب طرح برجام در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: از نمایندگان محترم مجلس که طی عمل ارزشمند و بسیار تاریخی‌شان در جلسه دیروز کلیات طرح برجام را طبق خواست ملت ایران به تصویب رساندند تشکر می‌کنیم.

روحانی گفت: ما همه کشور را از آن ملت بزرگ ایران می‌دانیم، و مسیری که این مردم در انقلاب و دفاع مقدس و تا به امروز طی کرده‌اند برای تعامل قدرت‌مند و نرمش قهرمانانه در برابر دنیا بوده است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه ما در فرصت پسابرجام و بعد از توافق غرورآفرین هستیم اظهار کرد: ما به انسجام و اتحاد و همدلی نیازمندیم، ما اگر توانستیم در برابر دنیا موفق شویم به خاطر رهبری با درایت، ایستادگی ملت و دیپلماتهای غیور و کاردار ما است.تاریخ به ما خواهد گفت که ملت ایران چه کار عظیمی را به ثمر رساندند در تاریخ کجا بوده که شورای امنیت کشوری را به فصل 7 ببرد، اما یک ملت با منطق ، استدلال، انسجام، و ایستادگی و با تکیه بر نیروهای مسلح و تمام اقوام غیورش این مسیررا تغییر دهد.

روحانی با تاکید بر این که ما منسجم و متحد خواهیم ماند، افزود: همانطور که رهبری فرمودند برجام نباید در میان مردم فاصله ایجاد کند. هدف و مسیر همه ما واحد است اشکالی هم ندارد که عده‌ای منتقد باشند ونظری نداشته باشند درقانون اساسی ما نظر دیپلماسی را برگزیده‌ایم ما در انتخابات نظر واحد و کاندیدای واحد نداریم بلکه رقابت در میان نامزدها داریم، اما رای اکثریت برای ما ملاک است. بعد از رای اکثریت اقلیت راه اکثریت را دنبال می‌کند و البته حقوق اقلیت هم باید در نظر گرفته شود.

رئیس دولت یازدهم در ادامه با تاکید بر اینکه برجام باید وسیله‌ی انسجام و و سکویی برای جهش اقتصادی باشد، گفت: این ملت در برابر تحریم ها با رشادت ایستاده است در ماه‌های آینده با رفع تحریم‌ها نشان می‌دهیم که ملت ما پیروز صحنه است. در ماه‌های آینده شاهد رشد و رونق اقتصادی خواهیم بود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : امسال کشورهای ثروتمند و نفت خیز به زانو درآمدند یک کشور ثروتمند همسایه که بیش از 10 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند امسال 75 میلیارد دلار از صندوق می‌گیرد. خودش هم مقصرقیمت نفت است هر کس برای برادر خود چاه حفر کند اول خوش در چاه می‌افتد، اما ملت ما در شرایط تحریم آرامش خود را در بازار حفظ کرد و دولت در کنار ملت کشور را اداره کرد.

وی همچنین با بیان این که مسیر کاهش تورم را از وجود مشکلات طی کرده‌ایم خاطر نشان کرد: یکی از کشورهای نفت خیز تورمش 3 برابر سال‌های قبل شده است اما تورم امسال ما همچنان رو به کاهش است. تا پایان هفته جاری بسته‌ای را دولت ارائه می‌کند تا تحرک قابل ملاحظه‌ای در اقتصاد کشور در 6 ماهه دوم سال به وجود بیاید این تحرک های اقتصادی بعد از برداشتن تحریم‌ها است، زیرا ممکن است تحریم ها در یک یا دو ماه آینده ادامه داشته باشد اما ما با انسجام و همدلی شاهد خواهیم بود که در ماه‌های پایانی سال کشور شاهد حرکت و رونق خواهد بود.

روحانی با طرح این سوال که چرا ما به دنبال مذاکره رفته‌ایم گفت: برخی فکر می‌کنند که ما علاقمند به نزدیک شدن به غرب هستیم. در حالی که غرب و شرق برای ما فرقی نمی‌کند. ما دنبال منافع کشور اشتغال جوانان و رونق اقتصادی هستیم، من چطور رضایت دهم به خاطر تحریم هر جنسی که وارد کشور می‌شود 15 تا 20 درصد اضافه‌تر از قیمت اصلی آن از جیب مردم پرداخت شود ما حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم. هر که می‌خواهد شعار دهد از جیب خود شعاردهد نه از جیب محرومان و فقرا.

رئیس دولت تدبیرو امید همچنین با تاکید بر اینکه ما با شهامت و قدرت با دنیا مذاکره کردیم و تمام حقوق خود را گرفته‌ایم خطاب به مردم گفت: شما بعضی از سخنان را نشنیده بگیرید تا به موقع جواب آن داده شود من در فرصت‌های بعدی برای مردم در این زمینه توضیح می‌دهم چه کسی است که از افتخارات ملت و غرور ملت و رفع تحریم‌ها ناراحت است والله شما هم ضرر نمی‌کنید. ناراحت نباشید بعد از تحریم شما هم منفعت خواهید برد و دکان شما کساد نمی‌ شود ناراحت نباشید.

وی همچنین با اشاره به این که ما دنبال رونق علم و اقتصاد و رفاه مردم هستیم و به آینده کشور امیدواریم اظهار کرد:‌مادنبال سرمایه گذاری در کشور و جذب تکنولوژی هستیم و محدودیت‌ها در مناسبات بین‌المللی را کنار می‌گذاریم اکنون صدها سرمایه گذار بین‌المللی در ایران رفت و آمد می‌کنند برنامه‌های ما طبق برنامه اقتصاد مقاومتی و نظر رهبرانقلاب دنبال می‌شود.

روحانی در ادامه با اشاره به مسائل استان مازندران از قبیل تخریب جنگل و محیط زیست افزود: ما در تهران بیان کردیم که بحث زباله سوزها ، فاضلاب ،مهار آبها و جلوگیری از تخریب مراتع وجنگل‌ها اهمیت دارد و در این زمینه سرمایه گذاری می‌کنیم. ما همچنین دنبال توسعه گردشگری این استان هستیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد:‌تا پایان سال 94 باند دوم جاده رودهن -فیروزکوه- قائم شهر با اعتبار 200 میلیارد تومان و باند دوم جاده هراز با اعتبار 670 میلیارد تومان تا پایان سال 95 نهایی می‌شود. آزاد راه تهران شمال نیز با اعتبار هزار و 200 میلیارد تومان تا اوایل سال 96 به بهره برداری می‌رسد. 303 میلیارد تومان اعتبار هم برای بزرگراه‌های داخل استان، بهسازی جاده های قدیمی ، ایستگاه‌های راه آهن و کنارگذرها در نظر گرفته شده که تا پایان سال 95 این پروژه‌ها تکمیل می‌شود. ما 8 طرح عمده نیز برای آب استان در نظر گرفته و اعتبار آن را تامین کرده‌ایم.

روحانی همچنین با اشاره به تسهیلات تعیین شده برای طرح‌های گلخانه‌ای در استان مازندران با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها حرکت خوبی در جهت اشتغال و آبادنی در این استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از رئیس صندوق توسعه درخواست کردیم که در هیأت امنا مقدار قابل ملاحظه‌ای اعتبار برای تسهیلات طرح‌های گلخانه‌ای به این استان تخصیص دهد و ان‌شاءالله این اعتبارات تخصیص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جریان سفر به استان مازندران مجموعاً 45 طرح و پروژه با اعتبار بالغ بر 991 میلیارد تومان مورد توجه هیأت دولت قرار گرفته است،‌ خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت و معدن بالغ بر 2500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی تخصیص یافته است. همچنین در این زمینه در جریان این سفر دو طرح واحد تولیدی پتروشیمی با ظرفیت 60 هزار تن در سال و واحد ورق‌های فولادی با ظرفیت 20 هزار تن در سال افتتاح می‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه توسته استان مازندران صرفاً از راه گردشگری و کشاورزی نیست، خاطرنشان کرد: در زمینه اکتشاف و مطالعات مربوط به معادن زیرزمینی در این استان مساحت 5 هزار متر مربع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رئیس جمهور کشورمان در پایان با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان در استان مازندران مبلغ 126 میلیارد تومان برای اجرای 8 طرح عمده از جمله تشکیل دانشکده دندانپزشکی اختصاص یافته است، اظهار کرد: در بخش عمران شهری استان مازندران نیز مبلغ 117 میلیارد تومان برای اجرای 6 طرح عمده از جمله احداث و تجهیز نیروگاه زباله سوز، طرح فاضلاب و همچنین احداث سالن‌های ورزشی مانند سالن کشتی در جویبار تخصیص یافته است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
39
روحانی دوستت داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
2
24
نظر عموم مردم مهم است که خواسته ی آنها اجرای برجام است. آقایانی که خبر از وضعیت معیشتی و زندگی مردم ندارند لطفاً نظر ندهند
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
2
12
روحانی عزیز با توکل به خدا و امید وتدبیر رهبری ماملت ایران برای سربلندی ایران اسلامی شماودولت رامعاضدت خواهیم کرد چون راه روشن است دیگر نوبت ایران است که در جهان پیشرو شود.انشااله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
2
12
اونایی که از جیب ما فقرا شعار میدهند عمری جیب مارا از آن خود می دانند و گوششان به این حرفها بدهکار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
5
مخالفان برجام ، مخالفان رفاه مردم هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین