کد خبر: ۳۲۷۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳

فرمانده نیروی زمینی ارتش: برای حضور در فضای جنگ‌های نیابتی آمادگی کامل داریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی برای حضور در عرصه فضای جنگ‌های نیابتی آمادگی لازم را دارد و یکان های نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت بسیار بالا و انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ایلنا نوشت: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در جمع دانش‌پژوهان آموزشگاه‌های درجه‌داری ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رزمایش مشترک محرم ارتش، ارزیابی واقعی برای یکان‌های واکنش سریع نیروی زمینی بود، گفت: این رزمایش بسیار خوب برگزار شد و یکان‌های نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت‌های بسیار بالا و انعطاف‌پذیری برخوردار هستند و اکثر نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش محرم یکان‌های واکنش سریع بودند که مورد ارزیابی قرار گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به هماهنگی‌های بین یکان‌های واکنش سریع ، زرهی و توپخانه اشاره کرد و گفت: در این رزمایش هماهنگی بین آتش‌های پشتیبانی توپخانه، هوانیروز و سایر یکان‌ها در سطح بسیار خوب و قابل قبولی بود. همچنین هوانیروز در پشتیبانی آتش و تخلیه مجروح در سریع‌ترین زمان ممکن، موفق عمل کرد.

وی گفت: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک محرم، در حوزه تهدیدات در فضای ناهم‌طراز و جنگ‌های نیابتی توانسته است با عملکرد خوب و آمادگی رزمی بالای یکان‌های شرکت‌کننده به تمامی اهدافی که مورد نظر بود، برسد.

سرتیپ پوردستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درحال حاضر فقط 5 یکان در سطح نیروی زمینی ارتش به عنوان نیروی‌های واکنش سریع شناخته می‌شوند، گفت: این‌ها بخشی از یکان‌های نیروی زمینی هستند که تحت عنوان واکنش سریع عملیاتی شده‌اند، در حال حاضر ما در تمامی یکان‌های نیروی زمینی ارتش نیروهای واکنش سریع را داریم و این‌ها از قابلیت بسیار خوبی برخوردار هستند و تمامی آیین‌نامه‌ها، سلاح‌ها، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های عملیاتی را برای آن‌ها متناسب با تهدیدات مهیا ساخته‌ایم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین