کد خبر: ۳۲۸۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

وکیل بابک زنجانی: اموال بابک زنجانی شرکت های اوست که به وزارت نفت واگذار شده/ 100 میلیارد دلار طلب ما بابت فروش نفت از کشورهاست که آن را نگرفته ایم

وکیل‌مدافع بابک زنجانی توضیحاتی را درباره انتقال اموال موکلش به شرکت نفت ارایه داد.
آفتاب‌‌نیوز : رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این مطلبی که مطرح شده یک ریال از اموال موکلم به پول تبدیل نشده درست نیست و غیرحقوقی است؛ زیرا ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی یک مصوبه‌ای داشته مبنی بر اینکه همه اموال موکل به شرکت نفت منتقل شود و به عنوان بخشی از بدهی موکلم برداشته شود که طبق آن مصوبه این اموال کارشناسی می‌شود و عینا به شرکت نفت تعلق می گیرد و از بدهی موکلم کسر می شود. حال مالک - شرکت نفت - می خواهد اموال را بفروشد یا نفروشد به خودش بستگی دارد.

وی با انتقاد از اینکه مطرح شده هنوز اموالی از موکلش منتقل نشده است، گفت: این موضوع درست نیست؛ زیرا اموال بابک زنجانی شرکت های وی بوده و اکنون چندین ماه است که سهام این شرکت ها به شرکت نفت واگذار شده و هیات مدیره منصوب شرکت نفت در آن فعالیت می کند؛ البته کنترل و نظارت این شرکت ها با وزارت نفت است.

کوهپایه زاده مدعی شد: بنا به اظهار نظر موکلم در روند ارزیابی و کارشناسی برخی از اموالش، قیمت واقعی و عادلانه در نظر گرفته نشده و موکلم نسبت به این موارد اعتراض خود را اعلام داشته و ما پیگیر این موضوع هستیم.

وی درباره اینکه مطرح شده تا فردا در دو مرحله هزار و 968 میلیون یورو ضمانت‌نامه به ذی نفعی HK از یک بانک از سوی موکلش ارایه می‌شود، گفت: نه موکل و نه شرکت نفت و هیچ قدرتی نمی‌تواند تا زمانی که تحریم ها برداشته نشده، پرداختی را انجام دهد.

وکیل مدافع بابک زنجانی با یادآوری اینکه در حال حاضر بیش از 100 میلیارد دلار طلب ما بابت فروش نفت از خیلی کشورهاست که آن را نگرفته ایم، گفت: بهانه این کشورها این است که شما تحریم هستید و به همین دلیل ما هم فعلا پول را واریز نمی کنیم.

وی یادآور شد: حسب اظهارنظر مسئول امور حقوقی خارج از کشور موکل، روند صدور ضمانت نامه به طور جدی در حال پیگیری است که علی رغم همه مشکلات ناشی از تحریم و مسدود بودن سیستم مکانیزم انتقال پول و عدم همکاری بانک های معتبر تا برداشته شدن نهایی تحریم ها، گام های موثری در راه صدور ضمانت نامه مذکور برداشته شده است که آخرین مرحله آن نیز در دست اقدام است؛ البته تشریفات اداری آن زمان‌بر خواهد بود که با توجه به حساسیت موضوع و محرمانه بودن امر مراتب به اطلاع دادگاه محترم خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین