کد خبر: ۳۳۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

پای فیتیله ای ها به وزارت اطلاعات و شورای امنیت رسید

وی افزود: شورای امنیت کشور از همان روز اول این موضوع را دنبال و به سازمان صدا و سیما اعلام کرد تا سریعا در این زمینه تدبیری بیندیشد و از مردم عذرخواهی کند که این سازمان نیز اقدام لازم را انجام داد.
آفتاب‌‌نیوز : در جریان پخش برنامه فیتیله که توسط گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما صبح جمعه به صورت زنده پخش می شد یکی از مجریان برنامه با لحن و به کار بردن کلماتی ناشایست به زبان آذری موجب بروز ناراحتی در بین مردم به ویژه ترک زبانان شد.

به گزارش میزان، در جریان پخش برنامه فیتیله که توسط گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما صبح جمعه به صورت زنده پخش می شد یکی از مجریان برنامه با لحن و به کار بردن کلماتی ناشایست به زبان آذری موجب بروز ناراحتی در بین مردم به ویژه ترک زبانان شد.
 
به دنبال اعتراض های انجام شده در این راستا، صدا و سیما در اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی قول مساعد مبنی بر توبیخ دست اندرکاران و توقف پخش این برنامه خبر داد.
 
پای فیتیله ای ها به وزارت اطلاعات رسید
 
منصور حقیقت پور در گفت وگویی گفت: ما خواستار تنبیه جدی عوامل این برنامه هستیم و در این راستا به دادستان تهران شکایت کردیم که این شکایت در حال پیگیری است.
 
وی افزود: ما در این راستا از تمام ترک زبان ها خواستار صبوری بیشتر هستیم و به آنان می گوییم ما این موضوع را تا تنبیه کامل خاطیان پیگیری می کنیم از این رو از آنان می خواهیم احساسات خود را مدیریت کنند تا اغتشاش ایجاد نشود. کسانی که درگیری و اغتشاش ایجاد می کنند جزو مردم فهیم ترک زبان نیست.
 
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این راستا با سرافراز رییس سازمان صداوسیما نیز گفت وگو کردم و وی اظهار ناراحتی و پشیمانی کرد و عوامل خاطی را برکنار کرد ولی ما خواهان برخورد بیشتر با عوامل این برنامه هستیم از همین رو شکایت خود را به دادستان ارائه کردیم که با این افراد برخورد کنند.
 
وی افزود: در این راستا گفت وگوهایی با مسوولان وزارت اطلاعات انجام داده ایم تا وزارت اطلاعات نیز این موضوع را به جد بررسی کند.
 
یک منبع آگاه در وزارت کشور: شورای امنیت کشور به صدا و سیما تذکر داد
 
یک مقام مسئول در وزارت کشور گفت: شورای امنیت کشور درباره توهین برنامه فیتیله شبکه دو سیما به مردم ترک زبان تذکر لازم را به سازمان صدا و سیما داده است.
 
وی افزود: شورای امنیت کشور از همان روز اول این موضوع را دنبال و به سازمان صدا و سیما اعلام کرد تا سریعا در این زمینه تدبیری بیندیشد و از مردم عذرخواهی کند که این سازمان نیز اقدام لازم را انجام داد.
 
نماینده مردم آذربایجان غربی: خواستار اشد مجازات عوامل و دست اندرکاران برنامه فیتیله هستیم
 
مهدی عیسی زاده عضو کمیسون اجتماعی و نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات اخیر در برنامه فیتیله در گفت و گو با میزان گفت: من از قوه قضاییه اشد مجازات عوامل و دست اندر کاران برنامه فیتیله را می خواهم.
 
وی افزود: من احساس می کنم خود همین آقایان در راستای صحبتی که مقام معظم رهبری فرمودند «ما باید مراقب عوامل نفوذی درکشورمان باشیم»، باید دقت بیشتری بکنند،نفوذی دشمنان می خواهند قومیت های مختلف درکشور را تهییج کنند.
 
نماینده مردم آذربایجان غربی تصریح کرد :عذرخواهی صرفا قابل قبول نیست و من اکنون در  شهرستان هستم و زمانی که به تهران برگردم باید فیتیله ی  فیتیله ای ها پایین کشیده شده باشد.
 
مهدی عیسی زاده در ادامه بیان کرد: دهان آذری ها برای ولایت، عهد و پیمان برای حضرت ابوالفضل و برای امام حسین (ع) باز می شود. دهان آذری ها همیشه با نام ولایت و ائمه و مقام معظم رهبری معطر است و از این دهان ها بوی گند بیرون نمی آید. از صدقه سر 12 هزار شهید ترک است که فیتیله ای ها می توانند این گونه اجازه بی ادبی به خود را بدهند.
 
وی افزود: من به عنوان یک آذری زبان به هیچ وجه عذرخواهی این آقایان را نمی پذیرم و باید اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شود.
 
عضو کمیسون اجتماعی  مجلس شورای اسلامی گفت: ما ایران و ولی امر خود را دوست داریم ولی با خاطیان کنار نمی آییم. چقدر ما باید برویم مردم را توجیه کنیم که یک فردی یک غلطی را انجام داده است و اگر الان فیتیله ای ها می توانند جواب بدهند بیایند به مردم ترک زبان جواب بدهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین