کد خبر: ۳۳۵۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

وزارت خزانه داری آمریکا یکسری تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌ها در کره شمالی را با هدف متوقف کردن تجارت تسلیحاتی این کشور اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری دویچه وله، شش بانکدار و سه کمپانی حمل بار با کشتی به یکی از لیست‌های سیاه وزارت خزانه داری آمریکا به خاطر آنچه که این وزارتخانه آن را گسترش تسلیحات کشتار جمعی توصیف می‌کند، اضافه شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این تحریم‌ها باهدف مقابله با تلاش‌های کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل اعمال شده و موانع مالی را در راه چنین تراکنش‌ها و معامله‌هایی ایجاد خواهد کرد.

گفته می‌شود که تمامی این شش بانکدار که توسط آمریکا تحریم شده‌اند نماینده بانک‌هایی هستند که پیشتر به خاطر تسهیل تراکنش‌هایی که به نفع شبکه گسترش تسلیحاتی کره شمالی است در لیست سیاه قرار گرفته بودند.

از طرف دیگر گفته شده که این سه کمپانی حمل کالا با کشتی نیز مالک و مدیر کمپانی مدیریت دریایی اقیانوس هستند که پیشتر به خاطر تلاش برای واردات محموله‌ای مخفی از تسلیحات به کره شمالی در سال 2013 میلادی در لیست سیاه قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا، در همین حال سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز قرار است فردا (پنج شنبه) با نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل دیدار کرده و در باره نقش حقوق بشر در کره شمالی مذاکره کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین