کد خبر: ۳۳۶۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:

شلیک هشدار ناوشکن روس به سمت قایق ترکیه‌ای در دریای اژه/مسکو وابسته نظامی آنکارا را احضار کرد

یک ناوشکن روس روز یکشنبه پس از نزدیک شدن یک قایق ماهیگیری ترکیه‌ای در دریای اژه، مجبور به شلیک هشدار شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یک ناوشکن این کشور امروز برای جلوگیری از برخورد با یک قایق ماهی‌گیری ترکیه‌ای، مجبور به شلیک اخطار شده است.

به گزارش آفتاب، در بیانیه مسکو آمده است: «روز 13 دسامبر 2015، خدمه کشتی گشت "اسمتلیوی" روسیه از برخورد با یک قایق ماهیگیری ترکیه‌ای در 22 کیلومتری جزیره "لیمنوس" واقع در بخش شمالی دریای اژه جلوگیری کرد.»

این رویارویی زمانی رخ داده است که خدمه کشتی روس مشاهده کرده‌اند که یک قایق ماهیگیری ترکیه‌ای در حال نزدیک شدن به کشتی است و کمتر از یک کیلومتر با آن‌ها فاصله دارد. به نوشته پایگاه اسپوتنیک، قایق ترک به پیام‌های رادیویی و همچنین دیگر هشدارهای کشتی روس پاسخ نداده و نهایتا ناوشکن مجبور به شلیک هشدار شده است. 

در زمان این شلیک دو کشتی 600 متر فاصله داشته‌اند و پس از آن قایق ترکیه‌ای مجبور به تغییر مسیر شده است.

در پی این حادثه، «آناتولی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه فورا وابسته نظامی ترکیه در مسکو را برای ادای توضیحات احضار کرده است. 

این تازه‌ترین مورد از تنش‌ها میان آنکارا و مسکو است. از ابتدای عملیات نظامی روسیه در سوریه ترکیه بارها به اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسکو دست زده و در مهم‌ترین مورد از این اقدامات یک فروند جنگنده روس را ساقط کرد. پس از سقوط جنگنده روس در سوریه، مسکو تدابیر شدیدی را علیه آنکارا در دستور کار قرار داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دو هفته قبل گفت رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تا مدت‌ها بابت ساقط کردن هواپیمای روس افسوس خواهد خورد.

منبع:‌فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین