کد خبر: ۳۳۶۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳

آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته ارزانتر است

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به اینکه نسبت به 30 الی 40 روز گذشته قیمت آجیل افزایش یافته است؛ گفت: نرخ آجیل شب یلدا نسبت به شب یلدای سال گذشته 10 الی 12 درصد ارزان‌تر است.
آفتاب‌‌نیوز : مصطفی احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نرخ آجیل تاحدودی متأثر از نرخ ارز کشور است گفت: از آنجایی که بخشی از اقلام آجیل مانند بادام هندی از خارج  وارد می‌شود از این رو قیمت آجیل به ویژه شب یلدا بر اساس نرخ‌های جهانی کاهش و افزایش می‌یابد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به تعرفه 40 درصدی واردات بادام هندی در کشور قیمت آجیل شب یلدا در طول 30 الی 40 روز گذشته با افزایش رو به رو شده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اظهار رضایت از مبارزه قاطعانه با واردات غیر رسمی بادام هندی با کشور گفت: مبارزه با قاچاق بادام هندی موجب شده تا بخش قابل ملاحظه‌ای از واردات غیر رسمی این کالای خوراکی کاهش یابد و از سوی دیگر تعرفه 40 درصد آن  موجب شده تا قیمت آن در بازارهای داخلی به نحو چشمگیری افزایش یابد.

وی ادامه داد: پیشنهاد صنف آجیل و خشکبار به مسئولین دولتی در امر واردات این  است که با توجه به مصرف بالای بادام هندی در کشور تعرفه این کالای خوراکی از 40 درصد به 10 درصد کاهش یابد تا انگیزه اقتصادی برای قاچاقان را از بین ببرد.

به گفته احمدی امسال درحالی به استقبال و بزرگداشت شب یلدا می‌رویم که نرخ آجیل نسبت به سال گذشته ارزان‌تر شده است.

رئیس انجمن آجیل و خشکبار با بیان اینکه به طور مثال تخم کدو نسبت به یلدا سال گذشته 30 الی 40 درصدی ارزان‌تر شده است گفت: این درحالی است که تخمه ژاپنی تفاوت  جندانی نسبت به سال گذشته نداشته ولی پسته نسبت به سال گذشته 7 الی 8 درصد ارزان‌تر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین