کد خبر: ۳۳۶۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

تودی زمان: اردوغان می‌خواهد رسانه‌های ایران را هم کنترل کند

روزنامه ترکیه‌ای تودی زمان با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری این کشور در دیدار با معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، نوشته است که اردوغان تلاش می‌کند، رسانه‌های ایران را هم کنترل کند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک روزنامه مطرح ترکیه روز یکشنبه به انتقاد از اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور در دیدار با معاون رئیس‌جمهور ایران پرداخت.

روزنامه تودی‌زمان می‌نویسد؛ بنابر آنچه از منابع خبری بر‌می‌‌آید، رجب اردوغان که سابقه طولانی در دخالت مستقیم در کار روزنامه‌نگاران و سازمان‌های رسانه‌ای ترکیه دارد، سعی کرده این رفتار را به‌نوعی در مورد رسانه‌های ایران، که به‌تازگی به انتقاد علیه رفتارهای مخرب او خانواده‌اش در منطقه پرداخته‌اند، نیز انجام دهد.

به گزارش فارس، این رسانه اضافه می‌کند، رییس‌جمهور ترکیه در دیدار دوجانبه با معاون اول رییس‌جمهور ایران در حاشیه «همایش بین‌المللی بی‌طرفی» ترکمنستان در روز گذشته (شنبه)، از عملکرد رسانه‌های خبری کشور ایران انتقاد کرد. اردوغان در این دیدار از «اسحاق جهانگیری» خواست که به او درخصوص توقف پوشش اخبار انتقادی درباره خود و اعضای خانواده‌اش توسط رسانه‌های ایران، تضمین بدهد.

به نوشته تودی‌زمان، معاون اول رییس‌جمهور ایران، در پاسخ به اردوغان اعلام می‌کند در کشور او رسانه‌ها تحت کنترل دولت نیستند؛ کما اینکه دولت حسن روحانی هم ممکن است مورد نقد مطبوعات قرار بگیرد.

جهانگیری همچنین افزود؛ درحالی که هیچ‌یک از مقامات دولت ایران تاکنون در مصاحبه با این رسانه‌ها درباره شما صحبتی نکرده‌اند، مسئولان دولتی ترکیه بارها در مصاحبه با رسانه‌های خود اقدام به طرح اتهامات بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین