کد خبر: ۳۳۶۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

محکومیت یک کشیش به حبس ابد در کره شمالی

این کشیش همچنین متهم به کمک و تامین مالی اتباعی از کره شمالی است که قصد خروج از کشور و پناهندگی در کشورهای بیگانه را داشته اند.
آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه از پکن گزارش داد: یک کشیش کانادایی در کره شمالی به اتهام فعالیت برای براندازی نظام این کشور به حبس ابد محکوم شد.
 
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری چینی «شین هوا» گزارش داد: «هیئون سو لیم» کشیش کانادایی که اصلیت کره جنوبی دارد از جانب کلیسای «نور» شهر«تورنتو» در کانادا مسئولیت امور و مناسک مذهبی مسیحیان پروتستان را در کره شمالی برعهده داشت .

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوان عالی کره شمالی به دنبال یک محاکمه بسیار کوتاه در دادگاهی در «پیونگ یانگ» وی را مجرم شناخت و به حبس ابد محکوم کرد.

کره شمالی «لیم» را به همدستی با آمریکا و کره جنوبی در توطئه علیه پیونگ یانگ و وضعیت حقوق بشر در آن کشور محکوم کرده است.

یکی از اتهامات او این است که با هدف تخریب وجهه و اعتبار بین المللی کره شمالی و بدنام ساختن این کشور, اسنادی را جعل و منتشر کرده است .

این کشیش همچنین متهم به کمک و تامین مالی اتباعی از کره شمالی است که قصد خروج از کشور و پناهندگی در کشورهای بیگانه را داشته اند.

به گزارش شین هوا , دادگاه عالی کره شمالی اعلام کرده است که این کشیش بابت تمام اتهامات وارده مجرم شناخته شده و خود بابت آنها اظهار «ندامت عمیق» کرده است .

لیم ژانویه امسال هنگامی که از چین به کره شمالی باز می گشت , به دست ماموران کره شمالی بازداشت شد . کلیسای «نور» تورنتو با رد اتهامات وارده علیه لیم اعلام کرده است که وی در کره شمالی به امور بشردوستانه اشتغال داشت و یکی از فعالیتهایش خدمات رسانی به کودکان یتیم و بی سرپرست بود و برای انجام این خدمات ناگزیر بود به شهرهای مختلف کشور سفر کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین