کد خبر: ۳۳۸۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
رییس ستاد انتخابات کشور خبر داد

نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان و مجلس تمدید نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت:‌ در نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در خبرگان و مجلس تمدید روز نخواهیم داشت.
آفتاب‌‌نیوز : محمد حسین مقیمی در بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در خبرگان و مجلس تمدید روز نخواهیم داشت و جمعه که مهلت ثبت‌نام پایان می یابد آخرین روز ثبت‌نام خواهد بود. البته ممکن است تا ساعاتی که مراجعه کننده حضور دارد ثبت‌نام تمدید شود.

وی در ادامه به ارائه آرامی از ثبت‌نام ها پرداخت و بیان کرد: تا ساعت 12:40 در کل کشور 434 نفر برای ثبت‌نام در انتخابات خبرگان مراجعه داشتند که 359 نفر از آن‌ها ثبت کرده‌اند و 75 نفر در حال ثبت کردن مراحل ثبت نام هستند که شش نفر از آن‌ها خانم هستند. بالاترین سن ثبت‌نام 92 سال و کمترین سن 23 سال بوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون سه هزار و 522 نفر مراجعه کردند که سه هزار و 300 نفر ثبت شده و 509 نفر در حال ثبت هستند. تعداد خانم ها برای مجلس 254 نفر بوده است و بالاترین سن 74 سال و پایین سن 30 سال ثبت شده است.

وی با اشاره به بازدیدش از ستاد انتخابات فرمانداری تهران گفت: در فرمانداری تهران کارهای ثبت‌نام به خوبی انجام می‌شود و فضا نیز مناسب است در شهر تهران و برای حوزه انتخابیه تهران ، اسلام شهر،‌شهر ری و شمیرانات نیز تا کنون برای مجلس شورای اسلامی 565 نفر و برای مجلس خبرگان رهبری 86 نفر نامنویسی کرده‌اند.

مقیمی از داوطلبان درخواست کرد در وقت تعیین شده به ستادهای انتخاباتی مراجعه کنند و افزود: امیدوارم داوطلبان زمان حضورشان در ستادها را در ساعات مختلف تقسیم کنند تا بتوانیم از زمان حداکثر استفاده را ببریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره هیأت های اجرایی یادآور شد: برای انتخاب این هیأت ها فرماندار لیست مورد نظر خود را ارائه داده و هیأت نظارت نیز بررسی کرد و در نهایت به جمع بندی رسیده اند اگر هم ایراداتی وجود داشته با رئیس هیأت نظارت بررسی شده تا از بین جمع 30 نفره که معرفی شده است 8 نفر در آخر انتخاب شوند. طبیعی است که گرایش های سیاسی این افراد متفاوت باشد اما توصیه ما به فرمانداران این بوده که افراد متدین، شجاع و کارآمد را که به حق الناس بودن رای مردم اعتقاد دارند معرفی کنند.

وی همچنین درباره نرم افزار انتخاباتی خاطر نشان کرد: درباره نرم افزار انتخاباتی کارشناسان شورای نگهبان اشکالاتی گرفتند که در حال رفع کردن آن هستیم. در این زمینه طبق زمان بندی پیش می رویم و ان شاء الله مشکلات رفع می‌شود چون کشور ما در زمینه نرم افزاری قوی است .

مقیمی در واکنش به سوالی درباره فرمانداری اصفهان و اجازه ندادن به خبرنگاران برای حضور در این فرمانداری تاکید کرد: حتما در این زمینه تذکر می دهیم البته همه داوطلبان، خبرنگاران و مجریان هم باید رعایت کنند تا به گونه ای اطلاع رسانی صورت نگیرد که تبلیغات به حساب بیاید.

رئیس ستاد انتخاباتی کشور در پایان درباره تخلفات صورت گرفته تاکنون گفت: در این زمینه مشکلی نداشته ایم؛ چرا که کسانی که ثبت‌نام می‌کنند انسان های با شخصیت و فهیمی هستند مراجعه کنندگان باید مدارکی به همراه داشته باشند و اگر مدارک‌شان کامل نباشد به آن‌ها تذکر داده می‌شود تا مدارکشان را کامل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین