کد خبر: ۳۴۲۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

روایت سخنگوی وزارت خارجه از دستگیری و آزادی تفنگداران آمریکایی

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز اجرای توافق هسته‌ای برجام، تماس‌های تلفنی میان وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در این خصوص در جریان است که موضوع فوق‌العاده تفنگداران آمریکایی نیز در این تماس‌ها پی‌گیری و زمینه حل هر چه سریع‌تر آن فراهم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین جابر انصاری در توضیحی درباره دستگیری و روند آزادی تفنگداران آمریکایی در خلیج‌فارس گفت: عصر روز گذشته سه‌شنبه 22 دی ماه 1394 دو فروند شناور نظامی آمریکایی حامل 10 نفر نیروی نظامی آمریکایی، در حالی که در محدوده دریای سرزمینی جزیره فارسی متوقف و سرگردان بودند، توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رصد و در چارچوب سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در مورد حفظ امنیت و ایمنی دریانوردی در خلیج فارس، برای روشن شدن ابعاد موضوع به پایگاه نیروی دریایی هدایت شدند.

او ادامه داد: با توجه به این که ورود عامدانه شناورهای نظامی به دریای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران نقض مقررات و قوانین کشور محسوب می‌شود علت ورود این شناورها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد حضور آن‌ها در آن منطقه به علت نقص سیستم ناوبری بوده است. لذا پس از توضیحات طرف آمریکایی و هماهنگی‌های لازم و اطمینان از این که ورود شناورها به دریای سرزمینی ایران اقدامی خصمانه نبوده، شناورهای مذکور به خارج از قلمرو دریایی ایران هدایت شدند.

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: همکاری در جهت تسهیل دریانوردی امن بر اساس اصول حقوق بین‌الملل و برخورد انسانی با موارد فوق‌العاده، معیارهای اصلی در انجام ماموریت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان بوده و خواهد بود.

جابری انصاری یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به روز اجرای توافق هسته‌ای برجام، تماس‌های تلفنی میان وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در این خصوص در جریان است که موضوع فوق‌العاده مزبور نیز در این تماس‌ها پی‌گیری و زمینه حل هر چه سریع‌تر آن فراهم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین